1. Fleet kosten

1. Schoonmaakkosten

  • Deep Cleaning (door roken in de wagen, vlekken in bekleding) (75 euro)
  • Gewoon wassen van wagen door vuil achterlaten (35 euro)
  • Stickers verwijderen (100 euro)
  • Afval in het Voertuig opruimen (25 euro)

2. Kosten ivm laden

  • Terugbrengen van een voertuig dat niet genoeg geladen is voor een volgende rit (dagprijs wagen)
  • Laadsessie gaan starten wanneer de wagen niet aan het laden is na de reservatie (25 euro)

3. Kosten ivm customer service

  • Het niet lezen van de verplichte start- en reisgids kan leiden tot onnodige telefooninterventies. Hiervoor kunnen - zeker ‘s nachts en in de weekends - kosten worden aangerekend.
  • Interventie bij het niet gebruiken van beschikbare hulpmiddelen (videohandleidingen, QR code met hulppagina, etc) 

4. Kosten ivm schade en verlies

  • Vervangen van verloren of beschadigde laadpas (30 euro)
  • Vervangen van verloren of beschadigde laadkabel (250 euro)
  • Vervangen van verloren of beschadigde boordpapieren (80 euro)
  • Niet melden van nieuwe schade (50 euro)
  • Voor nieuwe schade aan het voertuig zal een forfaitaire kost worden aangerekend (150-300 euro)

5. Kosten ivm diefstal

  • Diefstal ten gevolge van het niet naleven van de Algemene voorwaarden en gedragsregels kan leiden tot de integrale vergoeding van alle interventie- en reparatiekosten.
  • Onrechtmatig gebruik van de laadpas (125 euro + laadkosten)

2. Kosten ivm verkeersboetes

1. Snelheidsboetes  (op naam zetten via justonweb)

  • verwerking = 10 EUR incl. BTW (toekennen van de boete/retributie aan of rechtstreeks doormailen van de boete naar de betreffende Gebruiker (of Klant ))
  • aanmaning = nvt
  • laattijdige betaling = nvt

2. Gasboetes   (op naam zetten via mail)

  • verwerking = 10 EUR (toekennen van de boete/retributie aan of rechtstreeks doormailen van de boete naar de betreffende Gebruiker (of Klant ))
  • aanmaning = nvt
  • laattijdige betaling = nvt

3. Parkeerboetes

  • verwerking = 10 EUR (rechtstreeks doormailen van de boete naar de betreffende Gebruiker (of Klant ))
  • laattijdige betaling en oplopende kosten (geen reactie minstens 3 dagen voor de vervaldag vd boete) =  35 EUR + de extra eventuele kosten

4. Buitenlandse boetes

  • verwerking = 10 EUR (rechtstreeks doormailen van de boete naar de betreffende Gebruiker (of Klant ))
  • laattijdige betaling en oplopende kosten (geen reactie minstens 3 dagen voor de vervaldag vd boete) =  35 EUR + de extra eventuele kosten

3. Annulatie Kosten

1. Algemeen

BattMobility wil zich flexibel doch billijk opstellen wat betreft het wijzigen en annuleren van reeds gemaakte reservaties. Echter wanneer BattMobility opzettelijk misbruik van onderstaande annulatiegunsten opmerkt, zal de betreffende klant een verwittiging krijgen en indien nodig geschorst worden.

2. Volledige annulatie van een reservatie

BattMobility voorziet een kosteloze annulatie wanneer:

  • een reservatie op dezelfde kalenderdag waarop deze gemaakt werd ook weer geannuleerd wordt
  • een reservatie minder dan 48h lang, ten minste 24h  op voorhand wordt geannuleerd
  • een reservatie van meer dan 48h maar minder dan 7 dagen lang, ten minste  1 week op voorhand wordt geannuleerd
  • een reservatie van meer dan 7 dagen lang, ten minste 3 maand op voorhand wordt geannuleerd

Deze annulaties kunnen door de klant zelf in de app worden uitgevoerd.

 

Batt rekent kosten aan voor een annulatie wanneer 

een reservatie van meer dan 7 dagen lang geannuleerd wordt

  • ten minste 2 maand op voorhand wordt 50% vd huurprijs aangerekend
  • ten minste 2 weken op voorhand wordt 75% vd huurprijs aangerekend
  • minder dan 2 weken op voorhand wordt 100% vd huurprijs aangerekend.

Voor reservaties die langer dan 1 week duren en minder dan 3 maand op voorhand geannuleerd moeten worden, kan de reservatie niet in de app geannuleerd worden zonder de supportlijn te contacteren. Een dergelijke annulatie dient steeds gemotiveerd te worden. 

 

3. Inkorten en verlengen van een reservatie

Voor een reservatie die gestart wordt maar vroeger beëindigd wordt (het voertuig wordt teruggebracht voor het einde vd gereserveerde tijd), wordt alsnog de volledige reservatietijd aangerekend. 

Een reservatie kan steeds kosteloos verlengd worden, echter slechts indien het voertuig beschikbaar is voor verlenging, dus niet geboekt door een volgende klant. De volledige effectieve gebruiksduur zal dan aangerekend worden, zonder extra bijkomende kosten.

Echter indien een verlenging van een reservatie ervoor zorgt dat een volgende reservatie op datzelfde voertuig gehinderd wordt, nl door te weinig geladen te zijn voor die volgende reservatie, dan zullen alsnog bijkomende kosten worden aangerekend.

Indien de reservatie niet verlengd werd maar de eindtijd alsnog overschreden wordt zullen er kosten aangerekend worden (minimum 10 euro) indien deze niet gemelde verlenging andere gebruikers hindert. 

4. Verschuiven van een reservatie

Een reservatie kan niet verschoven worden in de tijd. Indien de klant de starttijd wenst te wijzigen dan moet die contact opnemen met Batt op het algemeen nummer of de reservatie annuleren (met eventuele annulatiekosten tot gevolg) en een nieuwe reservatie maken. 

3. Administratieve kosten

  • Gegevens niet updaten: kosten aanrekenen voor verkeerde gegevens in de databank en daardoor fouten zijn gebeurd in de boeteverwerking wanneer de Klant heeft nagelaten ons de wijzigingen te melden?  35 EUR administratie kosten + alle kosten vd boete

4. Onboarden bij cambio

Onboarding per persoon (eenmalig): 35 EUR incl BTW

BattMobility NV - Maatschappelijke zetel Muinkkaai 53, 9000 Gent - RPR Gent BTW 0697.709.023 - BELFIUS BE53 0689 4223 1553