BattMobiel helpt je op weg
wegwijs in al je vragen
09 2 333 444
Vragen voor/tijdens/na je reservatie?
bel ons 24/7 !
Om optimaal mobiel te blijven, is assistentie uiteraard onmisbaar.
BattMobility voorziet daarom alle wagens van de nodige assistentiedekking.
De Renault Twizzy, Zoe, New Zoe, Kangoo en VW e-Up genieten 24/7 dekking voor pechassistentie binnen België.
Alle andere wagens genieten 24/7 dekking voor pechassistentie binnen geografisch Europa (excl. Aziatisch gedeelte Turkije).
Merktype | Assistentie | Assistentie BELUX | Assistentie EU |
---|---|---|---|
Renault (New) Zoe | VAB | +32 78 22 22 22 | / |
Renault Kangoo | VAB | +32 78 22 22 22 | / |
Renault Twizy | VAB | +32 78 22 22 22 | / |
Volkswagen e-Up | Volkswagen Assistance | +32 2 756 86 88 | / |
Volkswagen ID.3 | Volkswagen Assistance | +32 2 756 86 88 | +32 2 756 86 88 |
Peugeot e-208 | Peugeot Assistance | +32 2 627 61 20 | +32 2 627 61 20 |
Nissan Leaf | Nissan Assistance | +32 800 5000 1001 | +32 3 870 34 01 |
Hyundai Kona | Hyundai Assistance | +32 3 253 62 42 | +32 3 253 62 42 |
Hyundai Ioniq 5 | Hyundai Assistance | +32 3 253 62 42 | +32 3 253 62 42 |
KIA e-Niro | KIA Assistance | +32 2 729 69 79 | +32 2 729 69 79 |
Kia EV6 | KIA Assistance | +32 2 729 69 79 | +32 2 729 69 79 |
Skoda Enyaq iV | Skoda Assistance | +32 2 756 86 89 | +32 2 756 86 89 |
Opel Combo-e | VAB | +32 78 22 22 22 | +32 3 253 65 65 |
Audi Q4 e-Tron | VAB | +32 78 22 22 22 | +32 3 253 65 65 |
1VWV138 Tesla model 3 - Baudelo | VAB | +32 78 22 22 22 | +32 3 253 65 65 |
1YAJ406 Tesla Model 3 - Ekkergem | Tesla Assistance | +32 38081782 | www.tesla.com/roadside-assistance |
Polestar 2 | Polestar Assistance | +32 800 707 08 | +80 070 70 88 22 optie 3 |
Jaguar I-Pace | Jaguar Assistance | +32 800 23 007 | +32 3 253 63 62 |
Ai, dat is niét fijn!
Steek een 'Oeps, dit is een oplaadplaats voor elektrische wagens' flyer uit het handschoenenkastje onder de ruitenwisser van de foutparkeerder.
Kan je op de EV plek ernaast parkeren en inpluggen? Doe gerust.
Zijn beide laadplekken bezet? Rijd dan naar de eerstvolgende laadpaal (zie plugsurfing app) en laat battmobility weten waar je parkeerde.
Stuur ons ook een foto aub!
Dat kan gebeuren door bvb foutparkeerders op de vaste Batt staanplek.
- Open jouw reservatie nog niét.
2. Kijk in de app onder de voertuigen lijst, bovenaan zie je de standplaats, het 2de adres is de exacte gps locatie van de wagen zie:
Heb je de reservatie al geopend? Doe dit vervolgens enkel wanneer je de wagen ziet staan 😉
In tussentijd: sluit jouw reservatie, check de locatie en reserveer opnieuw.
Check volgende stappen:
1 Sta je in P-modus? Houd je jouw voet op het rempedaal (links) en druk je op het zelfde moment op de startknop?
2 Heb je een actieve reservatie lopen?
Zo niet: verleng jouw huidige reservatie of maak een nieuwe.
3 Heb je per ongeluk jouw reservatie proberen beëindigen?
Dan is de immobilizator toch geactiveerd. Sluit jouw reservatie correct af, maak een nieuwe reservatie en start opnieuw.
Controleer volgende stappen:
1 Sta je in P-modus?
2 Staat jouw elektromotor uit?
3 Heb je jouw laadpas eenmaal kort aan de laadpaal gescand? Bij tweemaal of te lang kan de laadkapel terug uitpluggen.
4 Zit jouw laadkabel diep genoeg ingeplugd langs de kant van de laadpaal én BattMobiel? Stevig aandrukken graag.
5 Heb je al een 2de of 3de keer geprobeerd? Soms lukt het bij een nieuwe poging plots.
6 Gaat het rood kruisje branden (Allego laadpaal) of lukken bovenstaande stappen niet?
Bel het Allego service nummer op de laadpaal op, geef jouw laadpaalnummer door en vraag voor het herstarten van de laadpaal.
7 Lukt het hierna nog steeds niet?
Zijn beide laadplekken bezet? Rijd dan naar de eerstvolgende laadpaal (zie de laadpaal app) en laat de eerstvolgende gebruiker en BattMobility weten waar je parkeerde.
Een gebruiker kan steeds de exacte locatie van een wagen van BattMobility zien in de app (2de adres) als er geen reservatie actief is.
Toch, je kijkt hier niet steeds naar dus in de haast van de dag, dus laat het gewoon even weten. Iedereen content.
8 Meld het ons via BattMobiel.be/meld
Laat het de volgende gebruiker voldoende op voorhand weten. Je kan in de app steeds zien wie er na jou reserveerde. De contactgegevens vind je terug door op de volgende gebruiker zijn reservatie te klikken. Je kan het ons ook laten weten via 09 2 333 444, dan contacteren wij de volgende.
Ben je maar 5 tot 15 minuutjes later? Laat het ook weten, de volgende Batt gebruiker kan dan beslissen of hij/zij wacht of een andere BattMobiel neemt.
Voorkom het te laat terugbrengen door voldoende ruim te reserveren, je hebt 24u, no hurry and worries.
Rijd asap naar de dichtstbijzijnde laadpaal! Hoe?
1 Download de laadpaal app als je met een wagen op stap bent, klik op een laadpaal vlakbij en hij leidt je naar een laadplek om even op te laden.
Bij de Tesla's duw je op het bliksemschichtje bovenaan het scherm om alle Tesla laadstations te zien.
2 Moet je snelladen? Stel dan jouw filter in op 43kwh in de laadpaal app.
1 Neem de autosleutel, daar hangt jouw Blue Corner laadpas aan.
2 Open de laadklep
- met het ‘stekkersymbooltje’ van de autosleutel bij de ZOE (vooraan)
- manueel drukken op de laadklep bij de Kona (vooraan)
- via het scherm in de Tesla (laadklep achteraan zijkant)
3 Neem de laadkabel uit de koffer en steek de kabel in de laadklep vooraan.
4 Scan eenmaal de laadpas aan de laadpaal.
5 Wacht tot het donkerblauwe lichtje (in de vorm van een batterij) oplicht, de wagen laadt nu op.
Bij snelladen zitten de kabels in het laadstation.
4 Steek de kabel in de laadpaal.
5 Scan de laadpas van BlueCorner (of jouw eigen laadpas voor het snelladen) kort eenmaal aan de laadpaal.
6 Wacht tot wanneer de laadsessie start alvorens te vertrekken.
Dit zie je duidelijk op het dashboard van de BattMobiel.
Bij Allego laadpalen gaat het groene vinkje over naar de zandloper (controleer verbinding) en vervolgens naar de batterijstand.
Dat doe je gewoon met de autosleutel, die je dan ook met je meeneemt, je sluit de auto enkel met de Batt app op het einde van jouw reservatie.
Bel de pechverhelping VAB (078 222 222), volg hun instructies op.
Kan de herstelling niet ter plekke gebeuren?
Laat ons weten via battmobiel.be/meld dat er een platte band is én naar welke herstellingsdienst de wagen wordt gebracht.
Laat bovendien de volgende gebruiker weten dat hij/zij best een andere wagen boekt.
Je kan een vervangwagen vragen of een andere BattMobility boeken.
Bel dan 092333444
BattMobiel helpt je op weg
wegwijs in al je vragen
BATTMOBILITY
BattMobility NV - Maatschappelijke zetel Muinkkaai 53, 9000 Gent - RPR Gent BTW 0697.709.023 - BELFIUS BE53 0689 4223 1553