In de buurt is er geen wagen beschikbaar?

Een auto delen is niet altijd eenvoudig. Dat geven we toe. Daarom zet BattMobility in op lokale communities en wijken. Op die manier ken je elkaar en kun je elkaar helpen waar nodig. In sommige gevallen blijkt één auto niet genoeg voor je straat. Geen probleem! Binnen 30 dagen plaatsen we een extra wagen. Zo…

Lees meer

Hoe laad ik mijn auto op?

Je kunt op een eenvoudige manier een laadpaal vinden via apps zoals Plugsurfing of de Laadpaal-app. Ook via de GPS in de wagen vind je vaak gemakkelijk een laadpaal. Eenmaal bij een laadpaal aangekomen, haal je de oplaadkabel uit de koffer en open je de laadklep van de auto met je sleutel. De gekleurde stekker…

Lees meer

Help! Ik liet iets liggen in de auto

Indien de auto nog niet opnieuw gereserveerd is, mag je die reserveren voor een korte periode en je spullen uit de wagen halen. Vermeld bij je reservering waar het om gaat, dan factureren we de rit niet. Wanneer de auto wel is gereserveerd, bel dan de klantendienst op het nummer 092333444. Wij communiceren met de…

Lees meer

Mag ik naar het buitenland reizen?

Zeker en vast! Binnen de Schengenlanden kan je zonder zorgen de grens oversteken met je wagen van BattMobility. Deze landen zijn ook uitgerust met voldoende laadpalen. Bon voyage!

Lees meer

Mag mijn zoon of dochter ook rijden?

Zeker! BattMobility staat open voor iedereen vanaf 18 jaar die over een rijbewijs beschikt. Je zoon of dochter moet wel aangemeld zijn bij BattMobility en dient ook bij jou gedomicilieerd te zijn. Nieuwe klanten zonder een relatie met bestaande klanten, dienen 21 jaar te zijn en 2 jaar hun rijbewijs te hebben.

Lees meer

Ik heb een ongeval of pech. Wat nu?

Geen zorgen, wij begrijpen dat het iedereen kan overkomen. In geval van een klein defect vragen wij dit te melden via de BattMobility-app of om de helpdesk (09/2333444) te bellen. Op die manier kunnen wij zorgen dat de auto wordt hersteld. In geval van een ongeval staat ook Wegenhulp steeds paraat. Het gsm-nummer vind je…

Lees meer

Hoe laat ik de auto achter?

Om de auto correct achter te laten, plaats je hem terug op zijn vaste laadplek en zorg je ervoor dat hij weer is ingeplugd. We willen je vriendelijk verzoeken om de auto netjes achter te laten. Het zou geweldig zijn als je bijvoorbeeld de vloermatten even uitklopt. Of stofzuig even als het bijvoorbeeld een uitje…

Lees meer

Mag een Batt-wagen overal parkeren?

Ja, elektrische auto’s mogen op alle parkeerplaatsen parkeren. Wanneer de auto niet hoeft op te laden, moedigen we zelfs aan om niet aan een laadpaal te parkeren. Op die manier blijven laadpunten beschikbaar voor anderen die ze wel nodig hebben. Gratis parkeren in Gent BattMobility voorziet altijd een toegewezen laadplaats op de openbare weg die…

Lees meer

Mijn smartphonebatterij is leeg, wat nu?

Je kunt je smartphone steeds opladen in onze wagens. We vragen je wel om zelf een laadkabeltje te voorzien. Meer details over de functionaliteiten van de wagen die je wil huren, vind je hier. Zo ben je steeds met een opgeladen smartphone onderweg! Ben je toch je laadkabeltje of smartphone vergeten? Geen nood, meld het…

Lees meer

Hoe lang duurt het om een wagen op te laden?

De oplaadtijd varieert afhankelijk van de laadpaal én het voertuig. Over het algemeen duurt het ongeveer 4 uur om een lege batterij van bijvoorbeeld een Renault ZOE (tot 280 km bereik) op te laden naar 100% aan een vaste laadpaal zoals die van bijvoorbeeld Allego, Total Energies of BlueCorner. Let op: bij koud weer kan…

Lees meer