Hulp nodig?
wegwijs in al je vragen

Battmobility is steeds bereikbaar per mail.
  • alle vragen over facturen: boekhouding@battmobility.be
  • alle vragen over de vloot en support: fleet@battmobility.be
  • alle vragen over verkoop: sales@battmobility.be
  • alle vragen over verkeersboetes: boetes@battmobility.be
  • alle vragen over buurtwerking en infoavonden: community@battmobility.be
  • alle vragen voor marketing: marketing@battmobility.be

Geen paniek. Je hoopt natuurlijk dat de wagen nooit gestolen wordt, maar er lopen heel wat sloebers rond. Adem diep in en uit, bel de politie en breng ons op de hoogte. Je kan de diefstal aan ons melden via de BattMobility-app of via de helpdesk (09/2333444).

Wij vinden de auto terug met ons Battass GPS-tracking systeem.

Is jouw gebruikelijke wagen in je buurt bezet op het moment dat jij die ook wenst te gebruiken, dan kun je steeds een andere wagen boeken uit de vloot.

Via de app zie je alle beschikbare voertuigen voor jouw reismoment. Hoe vroeger je reserveert, hoe zekerder je bent dat je het voertuig kunt gebruiken. Als BattFun-gebruiker kun je tot 3 weken van tevoren boeken. Als BattFan-gebruiker kun je zo ver in de toekomst reserveren als je wilt.

Doet deze situatie zich vaker voor? Geen nood. Geef ons een seintje, we bekijken wat we kunnen doen en plaatsen eventueel een nieuwe BattMobility-wagen in je buurt.

 

Je kunt je smartphone steeds opladen in onze wagens. We vragen je wel om zelf een laadkabeltje te voorzien. Meer details over de functionaliteiten van de wagen die je wil huren, vind je hier. Zo ben je steeds met een opgeladen smartphone onderweg!

Ben je toch je laadkabeltje of smartphone vergeten? Geen nood, meld het dan via de BattMobility-app of bel de helpdesk (09/2333444), en wij helpen waar het kan!

BattMobility neemt het technisch onderhoud voor haar rekening. Op vaste tijdstippen wordt het wagenpark gecontroleerd en onderhouden.
Laat de auto achter zoals je hem als volgende gebruiker zou willen vinden. Stofzuigen en kuisen mag je zeker ook zelf doen. Zo zorgen we voor elkaar.

Zelf een probleem aan de wagen opgemerkt?

Meld het via de BattMobility-app of via de helpdesk (09/2333444).

Tag: onderhoud

Geen paniek! Met ongeveer 30.000 laadpunten is België uitstekend uitgerust voor het opladen van je elektrische voertuig, en dit aantal blijft stijgen.

Actuele informatie over de beschikbare laadpalen vind je in apps zoals ChargeMap of PlugSurfing. Ook verschillende mobiliteitsapps zoals TomTom kunnen je een actueel overzicht geven van de beschikbare laadpalen.

De volledige lijst van laadpunten in Vlaanderen vind je hier.

Indien je onderweg toch met een platte batterij zit, bel dan de pechverhelping. Je vindt het nummer van de pechverhelping via de QR-code in de wagen. Meld daarna het voorval aan ons via de BattMobility-app of bel de helpdesk (09/2333444)

Zeker en vast! Binnen de Schengenlanden kan je zonder zorgen de grens oversteken met je wagen van BattMobility. Deze landen zijn ook uitgerust met voldoende laadpalen. Bon voyage!

Via de QR-code in de wagen vind je in de handleiding een video met uitleg over hoe je de laadkabel kunt ontkoppelen. Als het je niet lukt om de laadkabel te ontkoppelen, bel je best naar het storingsnummer op de laadpaal. De laadpaalprovider kan de laadpaal eenvoudig resetten waardoor de kabel loskomt. Als je vertrekt, leg je de laadkabel in de koffer.

Indien de laadkabel door een defect toch niet los komt, meld het dan via de BattMobility-app of bel de helpdesk (09/2333444)

Geen zorgen, wij begrijpen dat het iedereen kan overkomen.
In geval van een klein defect vragen wij dit te melden via de BattMobility-app of om de helpdesk (09/2333444) te bellen. Op die manier kunnen wij zorgen dat de auto wordt hersteld.

In geval van een ongeval staat ook Wegenhulp steeds paraat. Het gsm-nummer vind je via de QR-code in de wagen. Indien nodig herstellen of takelen zij de wagen, regelen de papieren van de verzekering en brengen je thuis.

Vervangwagen bij een ongeval

BattMobility zorgt – indien haalbaar – onmiddellijk voor een vervangwagen. Op die manier bent u snel weer onderweg.

Zeker! BattMobility staat open voor iedereen vanaf 18 jaar die over een rijbewijs beschikt. Je zoon of dochter moet wel aangemeld zijn bij BattMobility en dient ook bij jou gedomicilieerd te zijn.

Nieuwe klanten zonder een relatie met bestaande klanten, dienen 21 jaar te zijn en 2 jaar hun rijbewijs te hebben.

Een auto delen is niet altijd eenvoudig. Dat geven we toe. Daarom zet BattMobility in op lokale communities en wijken. Op die manier ken je elkaar en kun je elkaar helpen waar nodig.
In sommige gevallen blijkt één auto niet genoeg voor je straat. Geen probleem! Binnen 30 dagen plaatsen we een extra wagen. Zo is iedereen steeds bediend.

Bij elektrisch rijden is dit erg afhankelijk van het model van je wagen, je rijstijl, het gebruik van airco of verwarming, de wegcondities en het weer. Check gerust eens onze website waarop een overzicht staat van het geschatte bereik van onze voertuigen.
Per wagentype hebben we bovendien een wagenfiche die je helder uitlegt hoe ver ieder model kan rijden.

Tijdens de reservering doe je dit gewoon met de autosleutel, die je in je handschoenenkastje vindt. Deze sleutel neem je dan ook mee als je de auto verlaat.

Opgelet! Tijdens je reservatie sluit je de auto niet met de app. Je sluit de auto enkel met de app aan het einde van je reservatie.

 

De actieradius van de wagens is afhankelijk van het model én je rijstijl. Check dus voor vertrek zeker de startgids en gebruik de filters in de app. Zo vind je eenvoudig voertuigen die passen bij je plannen.

OPGELET: voertuigen als de Renault Kangoo, de Renault ZOE of de Volkswagen e-Up zijn NIET bestemd voor lange ritten en laden trager dan de moderne wagens uit de vloot. Hou hier rekening mee bij je keuze van voertuig.

Indien de auto nog niet opnieuw gereserveerd is, mag je die reserveren voor een korte periode en je spullen uit de wagen halen. Vermeld bij je reservering waar het om gaat, dan factureren we de rit niet.

Wanneer de auto wel is gereserveerd, bel dan de klantendienst op het nummer 092333444. Wij communiceren met de huidige gebruiker en nemen hierna contact met je op. Als we de voorwerpen vinden, kun je die afhalen op ons hoofdkantoor in Gent tijdens de openingsuren.

Je kunt op een eenvoudige manier een laadpaal vinden via apps zoals Plugsurfing of de Laadpaal-app. Ook via de GPS in de wagen vind je vaak gemakkelijk een laadpaal. Eenmaal bij een laadpaal aangekomen, haal je de oplaadkabel uit de koffer en open je de laadklep van de auto met je sleutel. De gekleurde stekker gaat in de auto, de andere in de paal. Je activeert de paal met de laadbadge aan jouw sleutel en wacht tot de laadsessie start.

Om de auto correct achter te laten, plaats je hem terug op zijn vaste laadplek en zorg je ervoor dat hij weer is ingeplugd.

We willen je vriendelijk verzoeken om de auto netjes achter te laten. Het zou geweldig zijn als je bijvoorbeeld de vloermatten even uitklopt. Of stofzuig even als het bijvoorbeeld een uitje naar het bos was. Vergeet niet om de auto vervolgens af te sluiten met behulp van de app.

JA. Wanneer je een publieke laadplek inneemt (voorbehouden of niet) ben je STEEDS verplicht om de laadkabel aan te sluiten en het laden te starten.

OPGELET: Het niet naleven van deze verplichting kan leiden tot een hoge gasboete. De kosten van de penalisatie zijn altijd voor de gebruiker.

Zeker en vast! Elke wagen heeft een laadpas waarmee je aan de meeste laadpalen kan opladen. Laden bij de gewone palen (11/22KWu) van Total Energies, Blue Corner en Allego, en dit eender waar in Europa, zit inbegrepen in de kilometerprijs.

Laadpas aan snelladers

Opgelet! Laadbeurten bij snelle laadpalen (FastNed, Tesla, Ionity, …) worden doorgerekend op jouw factuur. Houd hier dus rekening mee als je voor dit soort laadpaal kiest.

Via de Laadpaal app of in de GPS van de wagen heb je zicht op alle laadpalen in Europa. Ook de snelladers, handig als je reist, staan hier tussen. Met ongeveer 143.000 laadpunten in België ben je zo goed als altijd zeker van een volle batterij.

In de BattMobility-app vind je tevens alle standplaatsen die speciaal worden voorbehouden voor Batt-gebruikers. Ook daar kun je eventueel als tussenstop laden.

De oplaadtijd varieert afhankelijk van de laadpaal én het voertuig. Over het algemeen duurt het ongeveer 4 uur om een lege batterij van bijvoorbeeld een Renault ZOE (tot 280 km bereik) op te laden naar 100% aan een vaste laadpaal zoals die van bijvoorbeeld Allego, Total Energies of BlueCorner. Let op: bij koud weer kan dit langer duren.

Het opladen duurt zelden zo lang. In de meeste gevallen komt de auto niet volledig leeg terug en is hij na ongeveer 1 à 2 uur laden weer volledig opgeladen. Je kunt de laadstatus van de voertuigen altijd bekijken in de app.

Met de laadkaart heb je toegang tot meer dan 250.000 laadpunten. Natuurlijk kun je ook gebruikmaken van de meest bekende Vlaamse aanbieders zoals Total Energies, BlueCorner, Allego, enzovoort.

Ja, elektrische auto’s mogen op alle parkeerplaatsen parkeren. Wanneer de auto niet hoeft op te laden, moedigen we zelfs aan om niet aan een laadpaal te parkeren. Op die manier blijven laadpunten beschikbaar voor anderen die ze wel nodig hebben.

Gratis parkeren in Gent

BattMobility voorziet altijd een toegewezen laadplaats op de openbare weg die exclusief bedoeld is voor een BattMobility-wagen. Daarnaast kun je gratis parkeren op alle openbare bovengrondse parkeerplaatsen in Gent en Leuven, inclusief bewonersplaatsen.

Voor korte ritten biedt BattMobility auto’s aan die per uur kunnen worden gehuurd. Binnen deze categorie vallen onder andere een Renault ZOE, een Volkswagen e-UP, een Renault Kangoo ZE en een Peugeot e-208.

Het maximale bedrag dat in rekening kan worden gebracht, is het dagtarief. Dus, als je de auto zo lang gebruikt dat de kosten hoger zijn dan het dagtarief, betaal je toch maximaal het dagtarief.

Voor deze auto’s is er ook een last-minute optie beschikbaar. Als de auto niet binnen 24 uur geboekt is, kun je deze direct reserveren en gebruiken. Zo heb je altijd een auto beschikbaar voor onverwachte verplaatsingen.

Meer weten over onze prijzen?

Bekijk zeker eens onze prijzenpagina of contacteer onze klantendienst.

Zodra je het volledige registratieproces hebt doorlopen, ontvang je een bestelbon. Na betaling van de bestelbon ontvang je via mail je logingegevens om toegang te krijgen tot onze BattMobility-app.

Stap 1: Reserveer je rit via de app

In de app vind je een overzicht van alle beschikbare voertuigen binnen jouw abonnementsformule. Kies het gewenste voertuig en boek je rit. Er gelden verschillende voordelen bij het boeken, afhankelijk van je abonnementsformule.

  • Voor BattFun-leden: Je kunt voertuigen uit onze standaard- en basisvloot tot 3 weken van tevoren reserveren. Wil je verder vooruit plannen? Upgrade dan naar onze BattFan-formule. Dit kan eenvoudig door te mailen naar boekhouding@battmobility.be
  • Voor BattFan-leden: Reserveer je voertuig eenvoudig via de app. Je kunt zelfs reserveren voor een onbeperkte periode in de toekomst. Voor toegang tot onze luxevloot moet je upgraden naar BattFan Plus, met een verhoogde financieringsbijdrage van €475.

Stap 2: Haal je gereserveerde voertuig op, start de reservatie en open de wagen met de app. Geniet van je rit!

BattMobility heeft specifieke vrijstellingen (“franchises” in de volksmond) die variëren afhankelijk van de waarde van het voertuig en de periode van de verzekeringspolis met Allianz:

  1. Voor de periode tot 01/01/2024:
  • Voor voertuigen met een factuurwaarde (d.w.z. de werkelijk te betalen prijs die op de factuur staat vermeld, inclusief alle opties en toebehoren en na aftrek van de kortingen) tot €50.000 excl. BTW geldt een vast vrijstellingsbedrag van €500.
  • Voor voertuigen met een factuurwaarde tussen €50.000 en €75.000 excl. BTW bedraagt de vrijstelling €750.
  1. Vanaf 01/01/2024:
  • Voor voertuigen met een cataloguswaarde (d.w.z. de officiële aankoopprijs die op de factuur staat vermeld, inclusief alle opties en toebehoren en zonder rekening te houden met de kortingen) tot €50.000 excl. BTW is de vrijstelling €500.
  • Voor voertuigen met een cataloguswaarde tussen €50.000 en €75.000 excl. BTW is de vrijstelling €750.

Deze vrijstellingsbedragen zijn alleen van toepassing bij ongevallen die door de klant in fout worden veroorzaakt of bij ongevallen waarbij de tegenpartij niet geïdentificeerd kan worden. Dit beleid geldt uitsluitend voor voertuigen die door BattMobility zijn verzekerd.

Het kan gebeuren dat je tijdens je rit wilt wisselen van chauffeur. Bij BattMobility is dit geen enkel probleem; je moet er enkel voor zorgen dat elke chauffeur bij ons geregistreerd is. Tenzij de reservering op een andere klant moet worden gefactureerd, is annuleren en opnieuw reserveren niet nodig. Normaal gesproken blijft de prijs dezelfde, tenzij de reservering op een andere klant wordt gemaakt.

Er zijn 3 regels die in rekening worden gebracht bij de berekening van het aantal dagen, deze worden hier uiteengezet.

Vergeet niet dat je bij BattMobility ook de mogelijkheid hebt om bepaalde auto’s per uur te huren. Voor meer informatie hierover verwijzen we je naar deze pagina.

Bij BattMobility nemen we al je administratieve rompslomp uit handen. Het enige wat je hoeft te doen, is je registreren met een kopie van je identiteitskaart en rijbewijs.

Zodra je bent geregistreerd, regelen wij de rest voor je en sturen we je inloggegevens voor de BattMobility-app. Daarna hoef je alleen nog maar je voertuig te reserveren en kun je vertrekken.

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Naast de gebruikelijke overschrijving, kun je je maandelijkse factuur ook betalen via domiciliëring. Je kunt dit aanpassen via de link op je factuur.

 

Deelwagens sparen 5 tot 10 particuliere auto’s uit, zo bewijst het onderzoek uit 2017 “Does sharing cars really reduce car use?
Hoewel de stad inderdaad al vol staat met auto’s, dragen deelauto’s bij aan het creëren van extra ruimte. Door het gebruik van deelauto’s is er minder behoefte aan parkeerplaatsen, wat betekent dat de resterende openbare ruimte kan worden benut voor buurtactiviteiten, speelstraten en meer.

Pure winst voor je wijk!

Meer weten over onze formules? Raadpleeg onze website hier

Zeker wel, want openbaar vervoer is ook een efficiënte, ecologische en sociale oplossing voor verplaatsingen. Echter, met het huidige aanbod van treinen, bussen en trams is het nog niet altijd mogelijk om overal (op tijd) te geraken.

Het is juist deze flexibiliteit die BattMobility biedt wanneer dat nodig is, als onderdeel van de multimodale vervoersoplossingen van de toekomst.

Het is geweldig dat je een pionier bent in je buurt! Samen kunnen we je buren enthousiast maken om deel te nemen aan BattMobility.

Als je je buurt graag beter wilt informeren, kun je een informatieavond in je buurt aanvragen. Wij komen graag naar je toe om onze BattMobility-filosofie uit te leggen tijdens een gezellige bijeenkomst.

Hoe kun je dat doen? Heel eenvoudig: mail naar onze community manager via david@battmobility.be. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om verdere afspraken te maken.

 

Laat je niets wijsmaken, geen enkel voertuig is 100% groen. Maar een elektrische auto heeft wel het potentieel om zeer milieuvriendelijk te zijn. Hier is waarom:

  • Elektrische auto’s gaan veel langer mee dan dieselwagens.
  • Ze stoten geen schadelijke stoffen uit.
  • De metalen in de batterijen zijn voor 97% recyclebaar, en grote batterijfabrikanten investeren in recyclingfabrieken op het Europese vasteland.
  • De elektriciteit die nodig is om de auto op te laden kan 100% groen worden opgewekt.
  • Remenergie wordt teruggewonnen en omgezet in batterijcapaciteit, wat de efficiëntie van de auto verhoogt.

Ecologisch of niet?

Bovendien kunnen elektrische autobatterijen, vanaf een restcapaciteit van 80% (afhankelijk van het merk, typisch na 100.000 – 160.000 km), thuis worden ingezet als batterij.

Hoewel er nog veel ruimte is voor verbetering, zullen investeringen pas volgen wanneer voldoende mensen overstappen op elektrisch rijden. Het is echter dringend noodzakelijk om te stoppen met het verbruiken van onze olievoorraden en de CO2-uitstoot te verminderen als we onze klimaatdoelstellingen willen halen.

Zeker! Indien je vaste buurtwagen in gebruik is, neem dan een kijkje in de BattMobility-app. Als lid van BattMobility heb je toegang tot de volledige vloot en kan je eenvoudig een andere wagen reserveren.

Een extra wagen nodig in je wijk?

Is je wagen in de buurt steeds bezet? Neem dan even contact met ons op. We plaatsen er graag een bij! Je kunt ook steeds overwegen om zelf een wagen te leasen bij BattMobility. Door deze auto te delen, daalt je leasefactuur telkens wanneer de auto wordt gebruikt. Zo draag je bij aan duurzamere mobiliteit terwijl je kosten afnemen.

Zeker! BattMobility heeft doorgaans een aantal elektrische wagens in stock. Deze zijn direct leverbaar binnen onze BattMax.Lease formule. Bekijk hier het huidige aanbod stockwagens.

Enkele voordelen:

  • Voorraadwagens zijn altijd direct beschikbaar.
  • Je vermijdt lange wachttijden. Als je vandaag tekent, ben je volgende week al onderweg!
  • Je hebt keuze uit verschillende modellen.
  • Er zijn ook preorder wagens beschikbaar. Deze worden sneller geleverd omdat ze al eerder zijn besteld.

Interesse? Boek meteen een gesprek in met Niels!

Bij inschrijving betaal je een financieringsbijdrage. Dit bedrag is jouw bijdrage om ons autodeelsysteem mee mogelijk te maken.

In principe wordt de financieringsbijdrage volledig terugbetaald bij uitstap, nadat eventuele openstaande facturen zijn verrekend. De financieringsbijdrage is vergelijkbaar met een waarborg: eventuele kosten, boetes en openstaande facturen kunnen worden verrekend met deze bijdrage als deze door de gebruiker niet worden betaald.

De hoogte van de financieringsbijdrage varieert afhankelijk van het gekozen lidmaatschap. Als BattFun- of BattFan-gebruiker betaal je een bijdrage van 275 euro. Wil je toegang tot onze luxe vloot als BattFan+, dan is de bijdrage 475 euro.

Wil je van lidmaatschap veranderen en je financieringsbijdrage aanpassen? Neem contact op met onze klantenservice (boekhouding@battmobility.be) voor meer informatie.

Als lid van de Batt Community krijg je ook de optie om een Cambio-kaart aan te vragen, tegen een kleine extra vergoeding (eenmalige administratiekost van 35 euro). Je Cambio-ritten worden door ons rechtstreeks aan jou gefactureerd.

Daarnaast zijn we voortdurend in gesprek met andere autodeelorganisaties om deze service verder uit te breiden. Op deze manier krijg je in één beweging toegang tot een breed scala aan mobiliteitsoplossingen.

Geen paniek! Met ongeveer 30.000 laadpunten is België uitstekend uitgerust voor het opladen van je elektrische voertuig, en dit aantal blijft stijgen.

Actuele informatie over de beschikbare laadpalen vind je in apps zoals ChargeMap of PlugSurfing. Ook verschillende mobiliteitsapps zoals TomTom kunnen je een actueel overzicht geven van de beschikbare laadpalen.

De volledige lijst van laadpunten in Vlaanderen vind je hier.

Indien je onderweg toch met een platte batterij zit, bel dan de pechverhelping. Je vindt het nummer van de pechverhelping via de QR-code in de wagen. Meld daarna het voorval aan ons via de BattMobility-app of bel de helpdesk (09/2333444)

Neen hoor, de app is meteen jouw sleutel.

  • Ga naar je reservatie in de BattMobility app.
  • Klik op ‘Begin het voertuig te gebruiken’.
  • Swipe naar rechts om te ontgrendelen.
  • Je wagen opent binnen 15 seconden.

Wat als ik de wagen wil sluiten tijdens mijn reservering, zonder dat ik de reservering stop?

Tijdens de reservering vergrendel je de wagen gewoon met de autosleutel, die je in het handschoenenkastje (of bij Tesla’s in de middenconsole) vindt. Deze sleutel neem je dan ook mee wanneer je de auto verlaat.

Opgelet! Het sluiten van de auto doe je niet met de app tijdens de reservering. Je sluit de auto alleen met de app aan het einde van je reservering.

Tijdens je rit dient de sleutel wél in de wagen te blijven.

Je doet hetzelfde bij het einde van het gebruik.

  • Ga naar je reservatie.
  • Klik op ‘Stop het voertuig te gebruiken’.
  • Swipe naar rechts om te vergrendelen.
  • Je voertuig sluit binnen 15 seconden.

Zorg er wel steeds voor dat je de sleutel met de sleuteldetector en de laadpas terug in de sleutelhouder achterlaat.

Tijdens de reservering vergrendel je de wagen met de autosleutel, die je in het handschoenenkastje (of bij Tesla’s in de middenconsole) vindt. Deze sleutel neem je dan mee wanneer je de auto tijdens de reservatie verlaat.

Opgelet! Het sluiten van de auto doe je niet met de app tijdens de reservering. Je sluit de auto alleen met de app aan het einde van je reservering.

Tijdens je rit dient de sleutel wél in de wagen te blijven. 

Beschikbaarheid van mijn wagen beheren

Als BattMaxklant beheer je zelf de beschikbaarheid van je wagen (voor andere gebruikers). Dit doe je via het menu “Voertuigen”. Selecteer hier de wagen die je wilt beheren en ga naar de tab “Beschikbaarheid”.

Als je wagen standaard “niet beschikbaar” is voor andere gebruikers en je wilt deze beschikbaar stellen, voeg je een beschikbaarheid toe aan de kalender van je wagen. Dit kan zowel eenmalig als terugkerend worden toegevoegd. Je kunt deze beschikbare slots ook aanpassen of verwijderen, zolang er geen boekingen zijn.

Als je wagen standaard “beschikbaar” is voor andere gebruikers, kun je voor eigen gebruik geblokkeerde tijdstippen inplannen. Ook dit kan zowel eenmalig als herhaaldelijk. Vergeet niet dat je ook altijd toegang hebt tot alle andere voertuigen in de BattMobility vloot.

Meer informatie hierover vind je hier: Demo Beschikbaarheid van mijn wagen beheren

Zelf mijn wagen gebruiken

Als je wagen “niet beschikbaar” is voor andere gebruikers, is deze alleen beschikbaar voor “privégebruik”. Om via de app de wagen te kunnen ontgrendelen en/of vergrendelen tijdens privégebruik, zie je in het menu “Reservaties” altijd de mogelijkheid om je wagen te openen of te sluiten, nadat je de sleuteldetector in de sleutelhouder hebt geschoven. Zo maak je een soepele overgang tussen privégebruik en gebruik door andere leden van de BattFamilie mogelijk.

Meer informatie hierover vind je hier: Demo Eigen wagen gebruiken als BattMax

Geen paniek. Je kunt altijd de locatie van je wagen vinden via de app. Vergeet niet om het scherm in de app even te vernieuwen, zodat je zeker bent van de live locatie.

Voor je reservatie ontvang je een mail met samenvatting van de reservatie. Zo vind je de wagen in een mum van tijd!

Via de “Self Check-in” en “Self Check-out” functies in de app, moet je schade voor én na gebruik melden door foto’s te controleren of toe te voegen en een omschrijving van de schade te geven. Als er al schade is gemeld door een vorige gebruiker, wordt dit ook meteen weergegeven.

In de app vind je een overzicht van alle BattMobility voertuigen en hun locatie. Om te reserveren, heb je de volgende opties:

1. Reserveer een elektrische wagen en rij

Heb je direct een wagen nodig? Via “Reserveer & Rij!” vind je gemakkelijk een overzicht van de voertuigen die op dat moment beschikbaar zijn in jouw buurt. Verfijn indien nodig de filters om jouw behoeften aan te geven. Je krijgt het resultaat opgelijst of op een kaart getoond. De filter voor afstand is indicatief en zorgt ervoor dat alleen voertuigen met voldoende batterij-rijbereik worden weergegeven, maar het beperkt je niet in je reservering.

2. Reserveer per tijd

Als je een wagen voor een specifieke periode zoekt, geef dan de gewenste datum en tijd in. Op basis van beschikbaarheid kies je vervolgens de wagen die het beste bij je past (locatie en/of voertuigspecificaties).

3. Reserveer per voertuig

Ben je op zoek naar een specifieke wagen? Dan kun je via “Reserveer per voertuig” eerst je voorwaarden en voorkeuren opgeven. Vervolgens krijg je een overzicht van de wagens die aan jouw criteria voldoen, samen met hun beschikbaarheid. Kies je wagen en voltooi de tijdsdetails van je reservering. Klaar is kees!

Bij elke reservering geef je aan of je de auto voor zaken of privé gebruikt, en kun je indien gewenst extra informatie over je reservering noteren.

Zodra je je hebt geregistreerd bij BattMobility, ontvang je van ons een e-mail om je account te activeren. Dit doe je door een wachtwoord in te stellen. Als je dat hebt gedaan, kun je de app downloaden via:

Elektrisch leasen of autodelen in Gent voor bedrijven en gezinnen Elektrisch leasen of autodelen in Gent voor bedrijven en gezinnen

Tijdens de reservering sluit je de wagen gewoon met de autosleutel, die je in je handschoenenkastje vindt. Deze sleutel neem je dan ook mee wanneer je de auto verlaat.

  1. Open de app
  2. Log in met je gebruikersnaam (e-mailadres)
  3. Voer je zelfgekozen paswoord in
  4. Meld je aan

Bij registratie ontvang je de volledige startgids. Bekijk hier ook de demo ‘opstarten app’.

Hoeveel zal ik uiteindelijk betalen?

De berekening van de prijzen gebeurt op basis van dagprijzen voor het voortuig en de gereden kilometers (km-prijzen). Onze prijzen per wagen  vind je hier terug.

Deel je binnen een kalenderdag een wagen met een andere gebruiker, dan deel je ook de dagprijs.

Wij vermelden steeds de prijzen inclusief btw, verzekering, pechverhelping,… je betaalt nooit meer dan wat er op de website staat.

Alles. All omnium verzekering, gewone laadbeurten aan alle palen* in Europa (in de kilometerprijs), pechverhelping, toegang tot de deelcommunity, rijplezier, je ecologisch geweten enzovoort. Wij vragen geen instapkosten.

* met de laadkaart heb je toegang tot meer dan 250.000 laadpunten. Uiteraard kun je ook terecht bij de meest gekende Vlaamse aanbieders (Total Energies, BlueCorner, Allego, …)

Wanneer je een auto voor een dag huurt, betaal je inderdaad de volledige dagprijs. Als je echter niet van plan bent om de auto de hele dag te gebruiken, kun je ook kiezen voor een wagen die per uur kan worden gereserveerd. Voor kortere ritten hanteren wij een uurtarief. Deze tarieven zijn hier te vinden. 

Het maximale bedrag dat in rekening kan worden gebracht, is het dagtarief. Dus, als je de auto zo lang gebruikt dat de kosten hoger zijn dan het dagtarief, betaal je toch maximaal het dagtarief.

De BattFan-formule kan interessant zijn als je gemiddeld 1 keer per week een auto nodig hebt. Om hiervoor in aanmerking te komen, ga je een engagement aan van minimaal 1 jaar met BattMobility voor een bedrag van minstens € 75 per maand (incl. BTW). Hoeveel je uiteindelijk maandelijks wilt uitgeven, bepaal je helemaal zelf. Als BattFan-gebruiker kun je dan profiteren van onze voordeeltarieven (-25% op de basisprijs) en krijg je toegang tot onze hele vloot.

Voorbeeldberekening van een maandbudget

Ter illustratie geven we een voorbeeld van de berekening van het maandbudget voor een Renault Zoé. De berekening komt op het volgende neer: je betaalt € 23,6 per dag + € 0,13 per kilometer. Als je deze auto 4 keer per maand nodig hebt voor een afstand van 50 kilometer (heen en terug), betaal je maandelijks ongeveer € 120,4. In dat geval is een budget van € 125 dus ruim voldoende.

Voor korte ritten biedt BattMobility auto’s aan die per uur kunnen worden gehuurd. Binnen deze categorie vallen onder andere een Renault ZOE, een Volkswagen e-UP, een Renault Kangoo ZE en een Peugeot e-208.

Het maximale bedrag dat in rekening kan worden gebracht, is het dagtarief. Dus, als je de auto zo lang gebruikt dat de kosten hoger zijn dan het dagtarief, betaal je toch maximaal het dagtarief.

Voor deze auto’s is er ook een last-minute optie beschikbaar. Als de auto niet binnen 24 uur geboekt is, kun je deze direct reserveren en gebruiken. Zo heb je altijd een auto beschikbaar voor onverwachte verplaatsingen.

Meer weten over onze prijzen?

Bekijk zeker eens onze prijzenpagina of contacteer onze klantendienst.

Ja, let op, dit is zeker het geval. Het gebruik van snelladers brengt, afhankelijk van de aanbieder, extra kosten met zich mee. Laden via snelladers kan zelfs tot het dubbele van de kosten van een gewone laadpaal bedragen. Deze extra kosten, alles boven de 30 cent per kWh, worden apart vermeld op je factuur.

Snelladers zijn doorgaans te vinden langs snelwegen. Enkele aanbieders hiervan zijn Ionity, Fastned, Allego en Tesla met zijn Superchargers. Bij Tesla Superchargers is het alleen mogelijk om te betalen met een creditcard of de Tesla app.

Je kunt betalen via overschrijving naar het rekeningnummer BE53 0689 4223 1553 (Belfius). Daarnaast is ook domiciliëring mogelijk. Je kunt deze instellen bij aanvraag of bij ontvangst van je factuur.

Heb je nog vragen? Neem dan zeker contact met ons op.

Absoluut! Bij BattMobility bieden we de BattMax.Lease-formule aan waarmee je elke elektrische auto kunt leasen.

Wat houdt dit precies in?

Met de BattMax.Lease-formule lease je een elektrische auto via BattMobility. Een uniek aspect van deze formule is dat je de mogelijkheid hebt om je auto te delen met andere BattMobility-leden. Hierdoor kun je je maandelijkse leasefactuur (soms aanzienlijk) verlagen. Op deze manier zorgen wij ervoor dat je altijd geniet van optimale mobiliteit die perfect aansluit op jouw leven en werk.

Wil je ook een elektrische auto leasen bij BattMobility?

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze voorwaarden of vraag vrijblijvend een offerte aan. We staan klaar om je te helpen op weg naar duurzame mobiliteit!

Veranderen of upgraden kan eenvoudig

Ja, het veranderen of ‘upgraden’ van je abonnement is eenvoudig. Neem zeker contact met ons op via onze helpdesk. We zullen je situatie bekijken en bespreken welke formule het beste past bij jouw behoeften. Als je beslist om te veranderen van formule, regelen wij vervolgens alles voor jou, zodat de overstap probleemloos verloopt.

Na het aflopen van de BattMax.Lease, stopt je overeenkomst met BattMobility en heb je geen toegang meer tot de vloot. Dit kun je voorkomen door tijdig een vernieuwing van je lease aan te vragen, of door over te stappen op een BattFun of BattFan-account.

Bij BattMobility betaal je enkel wat je gebruikt en dus geen abonnementskosten. Wel betaal je een financieringsbijdrage, afhankelijk van de gekozen formule.

Een kleine financieringsbijdrage voor een grote vloot!

De basisfinancieringsbijdrage bedraagt 275 euro in BattFun en BattFan. Maak je ook gebruik van de luxewagens in de vloot, dan betaal je 475 euro (BattFanPlus).

Meer informatie vind je hier. Zit je toch nog met vragen? Neem contact met ons op!

De procedure voor het stopzetten van je overeenkomst met BattMobility hangt af van het type abonnement dat je hebt

  • BattFun-gebruikers: Neem contact met ons op om je intentie tot stopzetting door te geven. Je ontvangt je financieringsbijdrage terug bij de volgende afrekening.
  • BattFan-gebruikers: Ook voor BattFan-gebruikers geldt dat je ons best zo snel mogelijk op de hoogte brengt van je wens om de overeenkomst met BattMobility stop te zetten. Na kennisgeving begint een opzegtermijn van 6 maanden, waarin je je maandelijkse bijdrage blijft betalen en toegang hebt tot de vloot. Na deze periode krijg je je financieringsbijdrage terug, maar kun je geen gebruik meer maken van de vloot.
  • BattMax.Lease-gebruikers: Breng ons op de hoogte van je wens om het leasecontract te beëindigen. We zullen samen met jou de mogelijkheden bespreken, inclusief het zoeken naar een potentiële overnemer voor de leaseauto binnen de door jou gewenste termijn.

Neem voor verdere vragen contact met ons op via mail (boekhouding@battmobility.be). We staan klaar om je te helpen bij deze overgang.

Als je betalingsgegevens moet wijzigen, bijvoorbeeld omdat je rekeningnummer, adres of ondernemersnummer is veranderd, neem dan contact op met onze helpdesk. We helpen je graag verder met het bijwerken van je gegevens.

 

  1.  BattFun
  • Voor autorijders die maar heel af en toe een wagen nodig hebben (minder dan 3 keer per maand).
  • Je betaalt een eenmalige financieringsbijdrage van € 275 en achteraf het effectief gereden bedrag.
  1. BattFan
  • Voor gebruikers die vaker de weg op gaan (meer dan 2 keer per maand).
  • Geen abonnement, wel een minimale verbintenis van 1 jaar en een vereist maandelijks mobiliteitsbedrag (rijtegoed van minimaal € 75).
  • De financieringsbijdrage bedraagt:
    • € 275 voor toegang tot de standaardvloot
    • € 475 voor toegang tot de luxe vloot met modellen zoals Tesla en Polestar
  1. BattMax.Lease
  • Voor gebruikers die frequent de auto nodig hebben en toch hun autonomie willen behouden.
  • Je least je auto via BattMobility tegen de meest voordelige tarieven op de markt en deelt deze in ons deelsysteem.
  • Per gedeelde dag daalt je factuur. Door het delen van je auto kun je tot wel 50% van de kosten terugverdienen.

Wil je meer informatie over onze formules? Bekijk ze hier.

Bij BattMobility hanteren we geen instapkosten. Je betaalt alleen voor de ritten die je maakt of een maandelijks bedrag, afhankelijk van de gekozen formule. 

Wil je meer weten over onze verschillende formules? 

Alle informatie hierover is te vinden op onze website. De formules voor werkgevers, bedrijven en zelfstandigen worden daar apart toegelicht.

De prijs van je rit wordt bepaald door de dagprijs (basis of voordeelprijs) plus de afgelegde kilometers. Deze prijs omvat je verzekering, het laden (met uitzondering van snelladen), en toegang tot de volledige Batt-vloot en -gemeenschap. 

Met de laadkaart heb je bovendien toegang tot meer dan 250.000 laadpunten, waaronder Allego, BlueCorner, Total Energies, en bijna alle andere aanbieders, evenals alle laadpalen in Europa.

Toch nog vragen over de prijs?

Aarzel niet om contact met ons op te nemen, wij helpen je graag verder!

Bij BattMobility hebben we een prijsbeleid dat gebaseerd is op een vaste prijs per dag of per uur, samen met een kilometervergoeding. Onze dagtarieven lopen vanaf het moment van reservering tot het sluiten van de auto met de app, waardoor je geen stress hebt over het terugbrengen van de wagen binnen een strikt tijdsbestek.

In onze dag- en kilometerprijzen zijn tevens de kosten voor verzekering en elektriciteit aan standaard laadpalen in Europa inbegrepen, zoals die van BlueCorner, Allego, Total Energies, en meer.

Altijd de goedkoopste prijzen

Elektrisch rijden met onze wagens is bijzonder voordelig. Vergelijk gerust onze kilometerprijzen voor zelfs de duurste wagens, zoals de Polestar 2, met die van andere elektrische modellen zoals de Renault Zoe of Peugeot e-208 elders. Je zult merken dat we vaak goedkoper zijn. Door te vergelijken kun je een doordachte keuze maken.

Als klant bij BattMobility ontvang je maandelijks een factuur waarop de afrekening van de afgelopen maand wordt weergegeven.

Als BattFun-gebruiker ontvang je een factuur met een overzicht van het totale aantal gereden dagen, uren en kilometers. De ritten worden tegen het basistarief in rekening gebracht.

Als BattFan-gebruiker betaal je maandelijks een vast bedrag. Alle ritten binnen dit pakket worden tegen een voordelig tarief van -25% gefactureerd. Indien je het vastgestelde maandelijkse bedrag overschrijdt, worden de extra ritten tegen het basistarief in rekening gebracht. Als je regelmatig je maandelijkse limiet overschrijdt, kun je overwegen om je maandelijks engagement te verhogen.

Indien je een auto least via BattMobility, betaal je maandelijks een leasebedrag. In onze prijsberekening is opgenomen dat je de auto minimaal 3 dagen per maand effectief verhuurt. Voor elke extra effectief gedeelde dag wordt de dagprijs in mindering gebracht op je leasefactuur.

 

Bij BattMobility maken wij ons sterk dat wij in 99% van de gevallen goedkoper zijn dan andere deelautobedrijven. Onze dagtarieven maken BattMobility vaak voordeliger voor langere ritten, maar voor zeer korte trajecten kunnen andere organisaties soms goedkoper zijn omdat ze per uur factureren. 

Toch biedt ook BattMobility flexibiliteit door bepaalde auto’s per uur beschikbaar te stellen. Stel dat je slechts een uurtje weg moet voor boodschappen dan betaal je slechts voor dat ene uurtje. Zo blijft het echt betaalbaar, zeker aan BattFan tarief.

Bovendien, voor een eenmalige administratieve kost (Cambio Kaart), hebben Batt-leden ook toegang tot Cambio, waardoor je vrij kunt mixen en matchen volgens jouw behoeften.

Hoe maak ik echt een ecologische impact?

Wil je echt groen en zonder stank van uitlaatgassen de weg op? Kies dan voor elektrische wagens. Bij Cambio zijn er enkele beschikbaar, maar bij BattMobility zijn alle voertuigen elektrisch.

Bij BattMobility betaal je geen waarborg, maar een financieringsbijdrage. Er zijn twee mogelijke modules wat betreft de financieringsbijdrage

  • Om toegang te krijgen tot onze standaardvloot vragen wij een bijdrage van 275 euro.
  • Indien je toegang wilt tot onze luxe vloot, met modellen zoals Tesla, I-Pace, Polestar, enzovoort, vragen wij een bijdrage van 500 euro.

Wanneer je besluit om uit te stappen of over te stappen naar onze lease-formule, wordt de bijdrage terugbetaald. Dit gebeurt na 6 maanden, en na aftrek van kosten, boetes en openstaande facturen. Meer informatie over de financieringsbijdrage vind je hier.

Bij inschrijving betaal je een financieringsbijdrage. Dit bedrag is jouw bijdrage om ons autodeelsysteem mee mogelijk te maken.

In principe wordt de financieringsbijdrage volledig terugbetaald bij uitstap, nadat eventuele openstaande facturen zijn verrekend. De financieringsbijdrage is vergelijkbaar met een waarborg: eventuele kosten, boetes en openstaande facturen kunnen worden verrekend met deze bijdrage als deze door de gebruiker niet worden betaald.

De hoogte van de financieringsbijdrage varieert afhankelijk van het gekozen lidmaatschap. Als BattFun- of BattFan-gebruiker betaal je een bijdrage van 275 euro. Wil je toegang tot onze luxe vloot als BattFan+, dan is de bijdrage 475 euro.

Wil je van lidmaatschap veranderen en je financieringsbijdrage aanpassen? Neem contact op met onze klantenservice (boekhouding@battmobility.be) voor meer informatie.

BattMobility heeft specifieke vrijstellingen (“franchises” in de volksmond) die variëren afhankelijk van de waarde van het voertuig en de periode van de verzekeringspolis met Allianz:

  1. Voor de periode tot 01/01/2024:
  • Voor voertuigen met een factuurwaarde (d.w.z. de werkelijk te betalen prijs die op de factuur staat vermeld, inclusief alle opties en toebehoren en na aftrek van de kortingen) tot €50.000 excl. BTW geldt een vast vrijstellingsbedrag van €500.
  • Voor voertuigen met een factuurwaarde tussen €50.000 en €75.000 excl. BTW bedraagt de vrijstelling €750.
  1. Vanaf 01/01/2024:
  • Voor voertuigen met een cataloguswaarde (d.w.z. de officiële aankoopprijs die op de factuur staat vermeld, inclusief alle opties en toebehoren en zonder rekening te houden met de kortingen) tot €50.000 excl. BTW is de vrijstelling €500.
  • Voor voertuigen met een cataloguswaarde tussen €50.000 en €75.000 excl. BTW is de vrijstelling €750.

Deze vrijstellingsbedragen zijn alleen van toepassing bij ongevallen die door de klant in fout worden veroorzaakt of bij ongevallen waarbij de tegenpartij niet geïdentificeerd kan worden. Dit beleid geldt uitsluitend voor voertuigen die door BattMobility zijn verzekerd.

Rijd je minder dan je maandbudget? Geen zorgen. Je kan jouw overgebleven krediet van die maand overdragen naar de volgende maand. Zo kan je bijvoorbeeld sparen om met een van onze wagens op vakantie te gaan. Gebruik je meer? Dan betaal je het extra verbruik van die maand aan het basistarief. Overweeg om je engagement te verhogen, zodat je meer kunt profiteren van het voordelige tarief. 

Jazeker, autodelen bevindt zich in de tweede pijler van het mobiliteitsbudget.

Total Cost of Ownership (TCO)

Deze pijler is volledig vrijgesteld van belastingen en socialezekerheidsbijdragen. Een werkgever zou een zeker budget ter beschikking kunnen stellen aan de werknemers voor autodelen (bijvoorbeeld 20% van het totale mobiliteitsbudget). Dat totale mobiliteitsbudget wordt berekend op basis van de TCO (total cost of ownership) van de bedrijfswagen van de werknemer.

Mobiliteitsbudget op je werk?

Als de werkgever beheerskosten betaalt voor het aanbieden van autodelen, kunnen die afgetrokken worden van het mobiliteitsbudget. Het resterend mobiliteitsbudget is vrijgesteld van belastingen en onderworpen aan 38,07% bijzondere werknemersbijdrage.

Ja. Als de bedrijfsleider of werknemers een wagen die geregistreerd staat op naam van de vennootschap (manier 2) gebruiken voor zuivere privédoeleinden (of woon-werkverkeer), ontstaat er een belastbaar voordeel van alle aard voor die werknemer of bedrijfsleider. Het voordeel van alle aard wordt berekend volgens de formule [(cataloguswaarde x degressiviteitscoëfficiënt) x 6/7 x CO2-coëfficiënt ] en in functie van het aantal kalenderdagen dat de wagen ter beschikking wordt gesteld voor privéverplaatsingen. Volledig (100%) elektrische auto’s genieten van de laagst mogelijke CO2-coëfficiënt, zijnde 4% ).

Onduidelijke fiscus over voordeel van alle aard

In dit scenario nemen we aan dat de regelgeving voor bedrijfswagens wordt doorgetrokken naar geleasde deelwagens. Hiervan is echter nog geen officiële bevestiging. In het geval dat werknemers via hun bedrijfsabonnement een deelwagen van een autodeelorganisatie gebruiken (manier 1), is het antwoord wat minder eenduidig.

Het standpunt van de fiscus is in deze nog onduidelijk. Door de wisselende wagens is het wellicht praktisch onmogelijk om de regelgeving voor bedrijfswagens te volgen. In dat geval zouden we moeten teruggrijpen naar de standaardregels die gelden voor voordelen in natura: waarderen volgens de waarde die het voordeel heeft voor de verkrijger ervan. De onderwerping aan RSZ en belastingen is dan afhankelijk van het soort verplaatsing dat je met de deelwagen maakt: professioneel, woon-werk of zuiver privé.

Als een vzw eigen wagens tegen vergoeding gaat delen, wordt de vzw of organisatie in principe btw-plichtig. Autodelen organiseren, is een belastbare dienst waarvoor btw aangerekend wordt. Zolang het btw-belaste omzetcijfer lager is dan € 25000 kan een btw-plichtige vereniging genieten van een uitzonderingsregel.

Btw-plichtig? Er zijn uitzonderingen

Vzw’s die de deelwagen(s) alleen aanbieden aan het personeel kunnen opteren om dit niet aan de btw-regeling te onderwerpen.

Indien het gaat over een bedrijfsabonnement (manier 1) puur voor dienstverplaatsingen, hanteert men volgende formule voor het bepalen van de aftrekbare autokosten: [120% – (0.5% x coëfficiënt(volgens type brandstof) x aantal gram CO2/km)] voor zover het gaat om de specifieke types van voertuigen vermeld in artikel 66 van het Wetboek van de Inkomstenbelasting (personenwagens, wagens voor dubbel gebruik, minibussen en onechte lichte vracht).

Elektrisch = fiscaal aantrekkelijker

De autokosten zelf zijn dus beperkt aftrekbaar voor de werkgever. De aftrekbaarheid varieert van 50% tot 100%. Elektrische wagens (en de bijhorende elektriciteit) genieten van de 100% aftrekbaarheid. Indien er een belastbaar voordeel van alle aard wordt weerhouden bij de werknemer, geldt een aftrekbaarheid van 100% a rato van het bedrag van dat voordeel van alle aard.

Indien het een deelwagen via leasing-formule betreft, is dezelfde regelgeving van toepassing. Dit laatste onder voorbehoud dat de regelgeving voor bedrijfswagens officieel kan worden doorgetrokken naar geleasde deelwagens. Hiervoor is het echter wachten op een officiële bevestiging.

Bijkomend vormt 17% van het belastbaar voordeel van alle aard (in hoofde van de werknemer) verbonden aan het privégebruik van de deelwagen, een verworpen uitgave voor de werkgever. Deze verworpen uitgave stijgt naar 40% als het bedrijf ook de brandstofkosten voor de privé-verplaatsingen betaalt.

Hoeveel zal ik uiteindelijk betalen?

De berekening van de prijzen gebeurt op basis van dagprijzen voor het voortuig en de gereden kilometers (km-prijzen). Onze prijzen per wagen  vind je hier terug.

Deel je binnen een kalenderdag een wagen met een andere gebruiker, dan deel je ook de dagprijs.

Wij vermelden steeds de prijzen inclusief btw, verzekering, pechverhelping,… je betaalt nooit meer dan wat er op de website staat.

Je bedrijf wilt haar elektrische auto’s delen?

Ja. Een bedrijf dat een eigen wagen aankoopt en deze na de uren deelt met burgers, is onderworpen aan de vennootschapsbelasting (artikel 24 van het Wetboek van de Inkomstenbelasting). De inkomsten van het delen na de uren horen bij de omzet en zijn onderworpen aan 21% btw.

Bekijk hier welke voertuigen al gedeeld worden door bedrijven.

Minimum 23, tenzij je ouders ook Batt zijn

Je moet minstens 23 jaar zijn en je rijbewijs al min. 3 jaar op zak hebben. Opgelet: Ben jij al gebruiker van BattMobility en wil je jouw kinderen laten rijden, dan kan dit wel. Hiervoor dienen zij een kopie van hun identiteitskaart en rijbewijs in te leveren en wij bezorgen dit aan de verzekeraar.

BattMobility

  • Biedt kwalitatieve elektrische leasewagens aan in je bouwproject
  • Een Model voor ieders budget en smaak
  • Toegankelijk voor alle bewoners
  • Toegang tot de andere voertuigen in onze vloot
  • installatie en beheer laadpalen
  • Handige app voor reservaties en sleutel
  • De scherpste prijs
  • Wij denken met u mee

Zet een deelwagen in je bouwproject

Als projectontwikkelaar kunt u de aantrekkelijke leaseformule van BattMobility volwaardig integreren in uw vastgoedaanbod. Zo kun je autodelen organiseren in je bouwproject. De VME of individuele koper kan een of meerdere elektrische wagens leasen bij Batt.

Wie koopt of leaset de wagen?

MOGELIJKHEID 1
De VME of projectontwikkelaar leaset de wagen

De elektrische wagen kan gebruikt worden door de bewoners van het project

MOGELIJKHEID 2
Een van de kopers leaset de wagen

Wanneer de bewoner zijn wagen niet nodig heeft, kan hij deze vrijgeven in de app van BattMobility. Zo kunnen medebewoners of buurtbewoners de wagen gebruiken en daalt zijn maandelijkse factuur.

1. Zet de versnellingshendel in stand P

2. Schakel de handrem in

3. Klap de spiegels in door op de knop te drukken

Elektrisch leasen of autodelen in Gent voor bedrijven en gezinnen

4. Sluit de wagen met de BattMobility App

Alles. All omnium verzekering, gewone laadbeurten aan alle palen* in Europa (in de kilometerprijs), pechverhelping, toegang tot de deelcommunity, rijplezier, je ecologisch geweten enzovoort. Wij vragen geen instapkosten.

* met de laadkaart heb je toegang tot meer dan 250.000 laadpunten. Uiteraard kun je ook terecht bij de meest gekende Vlaamse aanbieders (Total Energies, BlueCorner, Allego, …)

Ruimtelijke planning en mobiliteit zijn niet meer weg te denken uit de stad van de toekomst. De geringe ruimte moeten we zo duurzaam en ecologisch mogelijk proberen te benutten, ook wanneer het gaat over parkeerplaatsen en wagenbezit

Voor projectontwikkelaars en VME’s

BattMobility is de ideale partner voor iedere projectontwikkelaar. Samen werken we mobiliteitsoplossingen uit die voor uw kopers als gegoten zitten:

  • Laadpalen
  • elektrische voertuigen 
  • én een moderne app (telefoon en online) voor beheer en kostenoptimalisatie.

Door comfortabel wonen te combineren met optimale mobiliteit on demand bieden we uw bouwprojecten de voordeligste leaseformules en grootste flexibele mobiliteit aan.

Vraag vrijblijvend een offerte aan en we helpen je project in geen tijd op weg!

Niet alle modellen zijn even snel leverbaar. Met deze (luxe) standaard configuraties ben je in januari al op weg. Bovendien kunnen we op deze modellen ook de scherpste leaseprijs garanderen.

Indien u dat wenst kunt u uiteraard ook een offerte aanvragen voor een ander model. Wij maken dan zo snel mogelijk een prijs voor u op!

Naar verwachting zullen heel wat automerken die modellen hebben die juist boven de 40.000€ uitkomen, hun prijzen aanpassen om in aanmerking te komen voor de Vlaamse EV-premie.

Bovendien komen er de komende maanden nog enkele nieuwe elektrische auto’s op de markt die mogelijks in aanmerking komen voor de EV-premie.

Dit overzicht van egear wordt continu bijgewerkt in functie van nieuwe data. Zo ben je zeker van je premie bij aankoop.

In 2024 hebben particulieren, vzw’s en deelautobedrijven in Vlaanderen recht op een premie van 5.000€ bij de aankoop van een nieuwe 100% elektrische auto met een maximumprijs van 40.000€ (aankoopprijs op factuur, inclusief BTW, opties en kortingen maar exclusief een eventuele overnamekorting).

Hier vind je een overzicht van alle elektrische auto’s die in aanmerking komen voor de premie.

Blijf baas over ‘je eigen wagen’ en lease via BattMobility aan het voordeligste tarief. Deel je wagen met onze Batt-Community en verdien tot wel 50% terug!

Deze operationele lease omvat alles: bandenwissel, verzekering, verzekering, ..

Per gedeelde dag wordt er een vast bedrag van uw lease-factuur afgetrokken. Zo daalt je lease factuur tot 50%.

In alle lease prijzen zijn standaard al drie deeldagen verrekend.

Battmobility is steeds bereikbaar per mail.

  • alle vragen over facturen: boekhouding@battmobility.be
  • alle vragen over de vloot en support: fleet@battmobility.be
  • alle vragen over verkoop: sales@battmobility.be
  • alle vragen over verkeersboetes: boetes@battmobility.be
  • alle vragen over buurtwerking en infoavonden: community@battmobility.be
  • alle vragen voor marketing: marketing@battmobility.be

Geen paniek. Je hoopt natuurlijk dat de wagen nooit gestolen wordt, maar er lopen heel wat sloebers rond. Adem diep in en uit, bel de politie en breng ons op de hoogte. Je kan de diefstal aan ons melden via de BattMobility-app of via de helpdesk (09/2333444).

Wij vinden de auto terug met ons Battass GPS-tracking systeem.

Is jouw gebruikelijke wagen in je buurt bezet op het moment dat jij die ook wenst te gebruiken, dan kun je steeds een andere wagen boeken uit de vloot.

Via de app zie je alle beschikbare voertuigen voor jouw reismoment. Hoe vroeger je reserveert, hoe zekerder je bent dat je het voertuig kunt gebruiken. Als BattFun-gebruiker kun je tot 3 weken van tevoren boeken. Als BattFan-gebruiker kun je zo ver in de toekomst reserveren als je wilt.

Doet deze situatie zich vaker voor? Geen nood. Geef ons een seintje, we bekijken wat we kunnen doen en plaatsen eventueel een nieuwe BattMobility-wagen in je buurt.

 

Je kunt je smartphone steeds opladen in onze wagens. We vragen je wel om zelf een laadkabeltje te voorzien. Meer details over de functionaliteiten van de wagen die je wil huren, vind je hier. Zo ben je steeds met een opgeladen smartphone onderweg!

Ben je toch je laadkabeltje of smartphone vergeten? Geen nood, meld het dan via de BattMobility-app of bel de helpdesk (09/2333444), en wij helpen waar het kan!

BattMobility neemt het technisch onderhoud voor haar rekening. Op vaste tijdstippen wordt het wagenpark gecontroleerd en onderhouden.
Laat de auto achter zoals je hem als volgende gebruiker zou willen vinden. Stofzuigen en kuisen mag je zeker ook zelf doen. Zo zorgen we voor elkaar.

Zelf een probleem aan de wagen opgemerkt?

Meld het via de BattMobility-app of via de helpdesk (09/2333444).

Tag: onderhoud

Geen paniek! Met ongeveer 30.000 laadpunten is België uitstekend uitgerust voor het opladen van je elektrische voertuig, en dit aantal blijft stijgen.

Actuele informatie over de beschikbare laadpalen vind je in apps zoals ChargeMap of PlugSurfing. Ook verschillende mobiliteitsapps zoals TomTom kunnen je een actueel overzicht geven van de beschikbare laadpalen.

De volledige lijst van laadpunten in Vlaanderen vind je hier.

Indien je onderweg toch met een platte batterij zit, bel dan de pechverhelping. Je vindt het nummer van de pechverhelping via de QR-code in de wagen. Meld daarna het voorval aan ons via de BattMobility-app of bel de helpdesk (09/2333444)

Zeker en vast! Binnen de Schengenlanden kan je zonder zorgen de grens oversteken met je wagen van BattMobility. Deze landen zijn ook uitgerust met voldoende laadpalen. Bon voyage!

Via de QR-code in de wagen vind je in de handleiding een video met uitleg over hoe je de laadkabel kunt ontkoppelen. Als het je niet lukt om de laadkabel te ontkoppelen, bel je best naar het storingsnummer op de laadpaal. De laadpaalprovider kan de laadpaal eenvoudig resetten waardoor de kabel loskomt. Als je vertrekt, leg je de laadkabel in de koffer.

Indien de laadkabel door een defect toch niet los komt, meld het dan via de BattMobility-app of bel de helpdesk (09/2333444)

Geen zorgen, wij begrijpen dat het iedereen kan overkomen.
In geval van een klein defect vragen wij dit te melden via de BattMobility-app of om de helpdesk (09/2333444) te bellen. Op die manier kunnen wij zorgen dat de auto wordt hersteld.

In geval van een ongeval staat ook Wegenhulp steeds paraat. Het gsm-nummer vind je via de QR-code in de wagen. Indien nodig herstellen of takelen zij de wagen, regelen de papieren van de verzekering en brengen je thuis.

Vervangwagen bij een ongeval

BattMobility zorgt – indien haalbaar – onmiddellijk voor een vervangwagen. Op die manier bent u snel weer onderweg.

Zeker! BattMobility staat open voor iedereen vanaf 18 jaar die over een rijbewijs beschikt. Je zoon of dochter moet wel aangemeld zijn bij BattMobility en dient ook bij jou gedomicilieerd te zijn.

Nieuwe klanten zonder een relatie met bestaande klanten, dienen 21 jaar te zijn en 2 jaar hun rijbewijs te hebben.

Een auto delen is niet altijd eenvoudig. Dat geven we toe. Daarom zet BattMobility in op lokale communities en wijken. Op die manier ken je elkaar en kun je elkaar helpen waar nodig.
In sommige gevallen blijkt één auto niet genoeg voor je straat. Geen probleem! Binnen 30 dagen plaatsen we een extra wagen. Zo is iedereen steeds bediend.

Bij elektrisch rijden is dit erg afhankelijk van het model van je wagen, je rijstijl, het gebruik van airco of verwarming, de wegcondities en het weer. Check gerust eens onze website waarop een overzicht staat van het geschatte bereik van onze voertuigen.
Per wagentype hebben we bovendien een wagenfiche die je helder uitlegt hoe ver ieder model kan rijden.

Tijdens de reservering doe je dit gewoon met de autosleutel, die je in je handschoenenkastje vindt. Deze sleutel neem je dan ook mee als je de auto verlaat.

Opgelet! Tijdens je reservatie sluit je de auto niet met de app. Je sluit de auto enkel met de app aan het einde van je reservatie.

 

De actieradius van de wagens is afhankelijk van het model én je rijstijl. Check dus voor vertrek zeker de startgids en gebruik de filters in de app. Zo vind je eenvoudig voertuigen die passen bij je plannen.

OPGELET: voertuigen als de Renault Kangoo, de Renault ZOE of de Volkswagen e-Up zijn NIET bestemd voor lange ritten en laden trager dan de moderne wagens uit de vloot. Hou hier rekening mee bij je keuze van voertuig.

Indien de auto nog niet opnieuw gereserveerd is, mag je die reserveren voor een korte periode en je spullen uit de wagen halen. Vermeld bij je reservering waar het om gaat, dan factureren we de rit niet.

Wanneer de auto wel is gereserveerd, bel dan de klantendienst op het nummer 092333444. Wij communiceren met de huidige gebruiker en nemen hierna contact met je op. Als we de voorwerpen vinden, kun je die afhalen op ons hoofdkantoor in Gent tijdens de openingsuren.

Je kunt op een eenvoudige manier een laadpaal vinden via apps zoals Plugsurfing of de Laadpaal-app. Ook via de GPS in de wagen vind je vaak gemakkelijk een laadpaal. Eenmaal bij een laadpaal aangekomen, haal je de oplaadkabel uit de koffer en open je de laadklep van de auto met je sleutel. De gekleurde stekker gaat in de auto, de andere in de paal. Je activeert de paal met de laadbadge aan jouw sleutel en wacht tot de laadsessie start.

Om de auto correct achter te laten, plaats je hem terug op zijn vaste laadplek en zorg je ervoor dat hij weer is ingeplugd.

We willen je vriendelijk verzoeken om de auto netjes achter te laten. Het zou geweldig zijn als je bijvoorbeeld de vloermatten even uitklopt. Of stofzuig even als het bijvoorbeeld een uitje naar het bos was. Vergeet niet om de auto vervolgens af te sluiten met behulp van de app.

JA. Wanneer je een publieke laadplek inneemt (voorbehouden of niet) ben je STEEDS verplicht om de laadkabel aan te sluiten en het laden te starten.

OPGELET: Het niet naleven van deze verplichting kan leiden tot een hoge gasboete. De kosten van de penalisatie zijn altijd voor de gebruiker.

Zeker en vast! Elke wagen heeft een laadpas waarmee je aan de meeste laadpalen kan opladen. Laden bij de gewone palen (11/22KWu) van Total Energies, Blue Corner en Allego, en dit eender waar in Europa, zit inbegrepen in de kilometerprijs.

Laadpas aan snelladers

Opgelet! Laadbeurten bij snelle laadpalen (FastNed, Tesla, Ionity, …) worden doorgerekend op jouw factuur. Houd hier dus rekening mee als je voor dit soort laadpaal kiest.

Via de Laadpaal app of in de GPS van de wagen heb je zicht op alle laadpalen in Europa. Ook de snelladers, handig als je reist, staan hier tussen. Met ongeveer 143.000 laadpunten in België ben je zo goed als altijd zeker van een volle batterij.

In de BattMobility-app vind je tevens alle standplaatsen die speciaal worden voorbehouden voor Batt-gebruikers. Ook daar kun je eventueel als tussenstop laden.

De oplaadtijd varieert afhankelijk van de laadpaal én het voertuig. Over het algemeen duurt het ongeveer 4 uur om een lege batterij van bijvoorbeeld een Renault ZOE (tot 280 km bereik) op te laden naar 100% aan een vaste laadpaal zoals die van bijvoorbeeld Allego, Total Energies of BlueCorner. Let op: bij koud weer kan dit langer duren.

Het opladen duurt zelden zo lang. In de meeste gevallen komt de auto niet volledig leeg terug en is hij na ongeveer 1 à 2 uur laden weer volledig opgeladen. Je kunt de laadstatus van de voertuigen altijd bekijken in de app.

Met de laadkaart heb je toegang tot meer dan 250.000 laadpunten. Natuurlijk kun je ook gebruikmaken van de meest bekende Vlaamse aanbieders zoals Total Energies, BlueCorner, Allego, enzovoort.

Ja, elektrische auto’s mogen op alle parkeerplaatsen parkeren. Wanneer de auto niet hoeft op te laden, moedigen we zelfs aan om niet aan een laadpaal te parkeren. Op die manier blijven laadpunten beschikbaar voor anderen die ze wel nodig hebben.

Gratis parkeren in Gent

BattMobility voorziet altijd een toegewezen laadplaats op de openbare weg die exclusief bedoeld is voor een BattMobility-wagen. Daarnaast kun je gratis parkeren op alle openbare bovengrondse parkeerplaatsen in Gent en Leuven, inclusief bewonersplaatsen.

Bij BattMobility nemen we al je administratieve rompslomp uit handen. Het enige wat je hoeft te doen, is je registreren met een kopie van je identiteitskaart en rijbewijs.

Zodra je bent geregistreerd, regelen wij de rest voor je en sturen we je inloggegevens voor de BattMobility-app. Daarna hoef je alleen nog maar je voertuig te reserveren en kun je vertrekken.

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Naast de gebruikelijke overschrijving, kun je je maandelijkse factuur ook betalen via domiciliëring. Je kunt dit aanpassen via de link op je factuur.

 

Deelwagens sparen 5 tot 10 particuliere auto’s uit, zo bewijst het onderzoek uit 2017 “Does sharing cars really reduce car use?
Hoewel de stad inderdaad al vol staat met auto’s, dragen deelauto’s bij aan het creëren van extra ruimte. Door het gebruik van deelauto’s is er minder behoefte aan parkeerplaatsen, wat betekent dat de resterende openbare ruimte kan worden benut voor buurtactiviteiten, speelstraten en meer.

Pure winst voor je wijk!

Meer weten over onze formules? Raadpleeg onze website hier

Zeker wel, want openbaar vervoer is ook een efficiënte, ecologische en sociale oplossing voor verplaatsingen. Echter, met het huidige aanbod van treinen, bussen en trams is het nog niet altijd mogelijk om overal (op tijd) te geraken.

Het is juist deze flexibiliteit die BattMobility biedt wanneer dat nodig is, als onderdeel van de multimodale vervoersoplossingen van de toekomst.

Het is geweldig dat je een pionier bent in je buurt! Samen kunnen we je buren enthousiast maken om deel te nemen aan BattMobility.

Als je je buurt graag beter wilt informeren, kun je een informatieavond in je buurt aanvragen. Wij komen graag naar je toe om onze BattMobility-filosofie uit te leggen tijdens een gezellige bijeenkomst.

Hoe kun je dat doen? Heel eenvoudig: mail naar onze community manager via david@battmobility.be. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om verdere afspraken te maken.

 

Laat je niets wijsmaken, geen enkel voertuig is 100% groen. Maar een elektrische auto heeft wel het potentieel om zeer milieuvriendelijk te zijn. Hier is waarom:

  • Elektrische auto’s gaan veel langer mee dan dieselwagens.
  • Ze stoten geen schadelijke stoffen uit.
  • De metalen in de batterijen zijn voor 97% recyclebaar, en grote batterijfabrikanten investeren in recyclingfabrieken op het Europese vasteland.
  • De elektriciteit die nodig is om de auto op te laden kan 100% groen worden opgewekt.
  • Remenergie wordt teruggewonnen en omgezet in batterijcapaciteit, wat de efficiëntie van de auto verhoogt.

Ecologisch of niet?

Bovendien kunnen elektrische autobatterijen, vanaf een restcapaciteit van 80% (afhankelijk van het merk, typisch na 100.000 – 160.000 km), thuis worden ingezet als batterij.

Hoewel er nog veel ruimte is voor verbetering, zullen investeringen pas volgen wanneer voldoende mensen overstappen op elektrisch rijden. Het is echter dringend noodzakelijk om te stoppen met het verbruiken van onze olievoorraden en de CO2-uitstoot te verminderen als we onze klimaatdoelstellingen willen halen.

Zeker! Indien je vaste buurtwagen in gebruik is, neem dan een kijkje in de BattMobility-app. Als lid van BattMobility heb je toegang tot de volledige vloot en kan je eenvoudig een andere wagen reserveren.

Een extra wagen nodig in je wijk?

Is je wagen in de buurt steeds bezet? Neem dan even contact met ons op. We plaatsen er graag een bij! Je kunt ook steeds overwegen om zelf een wagen te leasen bij BattMobility. Door deze auto te delen, daalt je leasefactuur telkens wanneer de auto wordt gebruikt. Zo draag je bij aan duurzamere mobiliteit terwijl je kosten afnemen.

Zeker! BattMobility heeft doorgaans een aantal elektrische wagens in stock. Deze zijn direct leverbaar binnen onze BattMax.Lease formule. Bekijk hier het huidige aanbod stockwagens.

Enkele voordelen:

  • Voorraadwagens zijn altijd direct beschikbaar.
  • Je vermijdt lange wachttijden. Als je vandaag tekent, ben je volgende week al onderweg!
  • Je hebt keuze uit verschillende modellen.
  • Er zijn ook preorder wagens beschikbaar. Deze worden sneller geleverd omdat ze al eerder zijn besteld.

Interesse? Boek meteen een gesprek in met Niels!

Neen hoor, de app is meteen jouw sleutel.

  • Ga naar je reservatie in de BattMobility app.
  • Klik op ‘Begin het voertuig te gebruiken’.
  • Swipe naar rechts om te ontgrendelen.
  • Je wagen opent binnen 15 seconden.

Wat als ik de wagen wil sluiten tijdens mijn reservering, zonder dat ik de reservering stop?

Tijdens de reservering vergrendel je de wagen gewoon met de autosleutel, die je in het handschoenenkastje (of bij Tesla’s in de middenconsole) vindt. Deze sleutel neem je dan ook mee wanneer je de auto verlaat.

Opgelet! Het sluiten van de auto doe je niet met de app tijdens de reservering. Je sluit de auto alleen met de app aan het einde van je reservering.

Tijdens je rit dient de sleutel wél in de wagen te blijven.

Je doet hetzelfde bij het einde van het gebruik.

  • Ga naar je reservatie.
  • Klik op ‘Stop het voertuig te gebruiken’.
  • Swipe naar rechts om te vergrendelen.
  • Je voertuig sluit binnen 15 seconden.

Zorg er wel steeds voor dat je de sleutel met de sleuteldetector en de laadpas terug in de sleutelhouder achterlaat.

Tijdens de reservering vergrendel je de wagen met de autosleutel, die je in het handschoenenkastje (of bij Tesla’s in de middenconsole) vindt. Deze sleutel neem je dan mee wanneer je de auto tijdens de reservatie verlaat.

Opgelet! Het sluiten van de auto doe je niet met de app tijdens de reservering. Je sluit de auto alleen met de app aan het einde van je reservering.

Tijdens je rit dient de sleutel wél in de wagen te blijven. 

Beschikbaarheid van mijn wagen beheren

Als BattMaxklant beheer je zelf de beschikbaarheid van je wagen (voor andere gebruikers). Dit doe je via het menu “Voertuigen”. Selecteer hier de wagen die je wilt beheren en ga naar de tab “Beschikbaarheid”.

Als je wagen standaard “niet beschikbaar” is voor andere gebruikers en je wilt deze beschikbaar stellen, voeg je een beschikbaarheid toe aan de kalender van je wagen. Dit kan zowel eenmalig als terugkerend worden toegevoegd. Je kunt deze beschikbare slots ook aanpassen of verwijderen, zolang er geen boekingen zijn.

Als je wagen standaard “beschikbaar” is voor andere gebruikers, kun je voor eigen gebruik geblokkeerde tijdstippen inplannen. Ook dit kan zowel eenmalig als herhaaldelijk. Vergeet niet dat je ook altijd toegang hebt tot alle andere voertuigen in de BattMobility vloot.

Meer informatie hierover vind je hier: Demo Beschikbaarheid van mijn wagen beheren

Zelf mijn wagen gebruiken

Als je wagen “niet beschikbaar” is voor andere gebruikers, is deze alleen beschikbaar voor “privégebruik”. Om via de app de wagen te kunnen ontgrendelen en/of vergrendelen tijdens privégebruik, zie je in het menu “Reservaties” altijd de mogelijkheid om je wagen te openen of te sluiten, nadat je de sleuteldetector in de sleutelhouder hebt geschoven. Zo maak je een soepele overgang tussen privégebruik en gebruik door andere leden van de BattFamilie mogelijk.

Meer informatie hierover vind je hier: Demo Eigen wagen gebruiken als BattMax

Geen paniek. Je kunt altijd de locatie van je wagen vinden via de app. Vergeet niet om het scherm in de app even te vernieuwen, zodat je zeker bent van de live locatie.

Voor je reservatie ontvang je een mail met samenvatting van de reservatie. Zo vind je de wagen in een mum van tijd!

Via de “Self Check-in” en “Self Check-out” functies in de app, moet je schade voor én na gebruik melden door foto’s te controleren of toe te voegen en een omschrijving van de schade te geven. Als er al schade is gemeld door een vorige gebruiker, wordt dit ook meteen weergegeven.

In de app vind je een overzicht van alle BattMobility voertuigen en hun locatie. Om te reserveren, heb je de volgende opties:

1. Reserveer een elektrische wagen en rij

Heb je direct een wagen nodig? Via “Reserveer & Rij!” vind je gemakkelijk een overzicht van de voertuigen die op dat moment beschikbaar zijn in jouw buurt. Verfijn indien nodig de filters om jouw behoeften aan te geven. Je krijgt het resultaat opgelijst of op een kaart getoond. De filter voor afstand is indicatief en zorgt ervoor dat alleen voertuigen met voldoende batterij-rijbereik worden weergegeven, maar het beperkt je niet in je reservering.

2. Reserveer per tijd

Als je een wagen voor een specifieke periode zoekt, geef dan de gewenste datum en tijd in. Op basis van beschikbaarheid kies je vervolgens de wagen die het beste bij je past (locatie en/of voertuigspecificaties).

3. Reserveer per voertuig

Ben je op zoek naar een specifieke wagen? Dan kun je via “Reserveer per voertuig” eerst je voorwaarden en voorkeuren opgeven. Vervolgens krijg je een overzicht van de wagens die aan jouw criteria voldoen, samen met hun beschikbaarheid. Kies je wagen en voltooi de tijdsdetails van je reservering. Klaar is kees!

Bij elke reservering geef je aan of je de auto voor zaken of privé gebruikt, en kun je indien gewenst extra informatie over je reservering noteren.

Zodra je je hebt geregistreerd bij BattMobility, ontvang je van ons een e-mail om je account te activeren. Dit doe je door een wachtwoord in te stellen. Als je dat hebt gedaan, kun je de app downloaden via:

Elektrisch leasen of autodelen in Gent voor bedrijven en gezinnen Elektrisch leasen of autodelen in Gent voor bedrijven en gezinnen

Tijdens de reservering sluit je de wagen gewoon met de autosleutel, die je in je handschoenenkastje vindt. Deze sleutel neem je dan ook mee wanneer je de auto verlaat.

  1. Open de app
  2. Log in met je gebruikersnaam (e-mailadres)
  3. Voer je zelfgekozen paswoord in
  4. Meld je aan

Bij registratie ontvang je de volledige startgids. Bekijk hier ook de demo ‘opstarten app’.

Wanneer je een auto voor een dag huurt, betaal je inderdaad de volledige dagprijs. Als je echter niet van plan bent om de auto de hele dag te gebruiken, kun je ook kiezen voor een wagen die per uur kan worden gereserveerd. Voor kortere ritten hanteren wij een uurtarief. Deze tarieven zijn hier te vinden. 

Het maximale bedrag dat in rekening kan worden gebracht, is het dagtarief. Dus, als je de auto zo lang gebruikt dat de kosten hoger zijn dan het dagtarief, betaal je toch maximaal het dagtarief.

De BattFan-formule kan interessant zijn als je gemiddeld 1 keer per week een auto nodig hebt. Om hiervoor in aanmerking te komen, ga je een engagement aan van minimaal 1 jaar met BattMobility voor een bedrag van minstens € 75 per maand (incl. BTW). Hoeveel je uiteindelijk maandelijks wilt uitgeven, bepaal je helemaal zelf. Als BattFan-gebruiker kun je dan profiteren van onze voordeeltarieven (-25% op de basisprijs) en krijg je toegang tot onze hele vloot.

Voorbeeldberekening van een maandbudget

Ter illustratie geven we een voorbeeld van de berekening van het maandbudget voor een Renault Zoé. De berekening komt op het volgende neer: je betaalt € 23,6 per dag + € 0,13 per kilometer. Als je deze auto 4 keer per maand nodig hebt voor een afstand van 50 kilometer (heen en terug), betaal je maandelijks ongeveer € 120,4. In dat geval is een budget van € 125 dus ruim voldoende.

Voor korte ritten biedt BattMobility auto’s aan die per uur kunnen worden gehuurd. Binnen deze categorie vallen onder andere een Renault ZOE, een Volkswagen e-UP, een Renault Kangoo ZE en een Peugeot e-208.

Het maximale bedrag dat in rekening kan worden gebracht, is het dagtarief. Dus, als je de auto zo lang gebruikt dat de kosten hoger zijn dan het dagtarief, betaal je toch maximaal het dagtarief.

Voor deze auto’s is er ook een last-minute optie beschikbaar. Als de auto niet binnen 24 uur geboekt is, kun je deze direct reserveren en gebruiken. Zo heb je altijd een auto beschikbaar voor onverwachte verplaatsingen.

Meer weten over onze prijzen?

Bekijk zeker eens onze prijzenpagina of contacteer onze klantendienst.

Ja, let op, dit is zeker het geval. Het gebruik van snelladers brengt, afhankelijk van de aanbieder, extra kosten met zich mee. Laden via snelladers kan zelfs tot het dubbele van de kosten van een gewone laadpaal bedragen. Deze extra kosten, alles boven de 30 cent per kWh, worden apart vermeld op je factuur.

Snelladers zijn doorgaans te vinden langs snelwegen. Enkele aanbieders hiervan zijn Ionity, Fastned, Allego en Tesla met zijn Superchargers. Bij Tesla Superchargers is het alleen mogelijk om te betalen met een creditcard of de Tesla app.

Je kunt betalen via overschrijving naar het rekeningnummer BE53 0689 4223 1553 (Belfius). Daarnaast is ook domiciliëring mogelijk. Je kunt deze instellen bij aanvraag of bij ontvangst van je factuur.

Heb je nog vragen? Neem dan zeker contact met ons op.

Absoluut! Bij BattMobility bieden we de BattMax.Lease-formule aan waarmee je elke elektrische auto kunt leasen.

Wat houdt dit precies in?

Met de BattMax.Lease-formule lease je een elektrische auto via BattMobility. Een uniek aspect van deze formule is dat je de mogelijkheid hebt om je auto te delen met andere BattMobility-leden. Hierdoor kun je je maandelijkse leasefactuur (soms aanzienlijk) verlagen. Op deze manier zorgen wij ervoor dat je altijd geniet van optimale mobiliteit die perfect aansluit op jouw leven en werk.

Wil je ook een elektrische auto leasen bij BattMobility?

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze voorwaarden of vraag vrijblijvend een offerte aan. We staan klaar om je te helpen op weg naar duurzame mobiliteit!

Veranderen of upgraden kan eenvoudig

Ja, het veranderen of ‘upgraden’ van je abonnement is eenvoudig. Neem zeker contact met ons op via onze helpdesk. We zullen je situatie bekijken en bespreken welke formule het beste past bij jouw behoeften. Als je beslist om te veranderen van formule, regelen wij vervolgens alles voor jou, zodat de overstap probleemloos verloopt.

Na het aflopen van de BattMax.Lease, stopt je overeenkomst met BattMobility en heb je geen toegang meer tot de vloot. Dit kun je voorkomen door tijdig een vernieuwing van je lease aan te vragen, of door over te stappen op een BattFun of BattFan-account.

Bij BattMobility betaal je enkel wat je gebruikt en dus geen abonnementskosten. Wel betaal je een financieringsbijdrage, afhankelijk van de gekozen formule.

Een kleine financieringsbijdrage voor een grote vloot!

De basisfinancieringsbijdrage bedraagt 275 euro in BattFun en BattFan. Maak je ook gebruik van de luxewagens in de vloot, dan betaal je 475 euro (BattFanPlus).

Meer informatie vind je hier. Zit je toch nog met vragen? Neem contact met ons op!

De procedure voor het stopzetten van je overeenkomst met BattMobility hangt af van het type abonnement dat je hebt

  • BattFun-gebruikers: Neem contact met ons op om je intentie tot stopzetting door te geven. Je ontvangt je financieringsbijdrage terug bij de volgende afrekening.
  • BattFan-gebruikers: Ook voor BattFan-gebruikers geldt dat je ons best zo snel mogelijk op de hoogte brengt van je wens om de overeenkomst met BattMobility stop te zetten. Na kennisgeving begint een opzegtermijn van 6 maanden, waarin je je maandelijkse bijdrage blijft betalen en toegang hebt tot de vloot. Na deze periode krijg je je financieringsbijdrage terug, maar kun je geen gebruik meer maken van de vloot.
  • BattMax.Lease-gebruikers: Breng ons op de hoogte van je wens om het leasecontract te beëindigen. We zullen samen met jou de mogelijkheden bespreken, inclusief het zoeken naar een potentiële overnemer voor de leaseauto binnen de door jou gewenste termijn.

Neem voor verdere vragen contact met ons op via mail (boekhouding@battmobility.be). We staan klaar om je te helpen bij deze overgang.

Als je betalingsgegevens moet wijzigen, bijvoorbeeld omdat je rekeningnummer, adres of ondernemersnummer is veranderd, neem dan contact op met onze helpdesk. We helpen je graag verder met het bijwerken van je gegevens.

 

  1.  BattFun
  • Voor autorijders die maar heel af en toe een wagen nodig hebben (minder dan 3 keer per maand).
  • Je betaalt een eenmalige financieringsbijdrage van € 275 en achteraf het effectief gereden bedrag.
  1. BattFan
  • Voor gebruikers die vaker de weg op gaan (meer dan 2 keer per maand).
  • Geen abonnement, wel een minimale verbintenis van 1 jaar en een vereist maandelijks mobiliteitsbedrag (rijtegoed van minimaal € 75).
  • De financieringsbijdrage bedraagt:
    • € 275 voor toegang tot de standaardvloot
    • € 475 voor toegang tot de luxe vloot met modellen zoals Tesla en Polestar
  1. BattMax.Lease
  • Voor gebruikers die frequent de auto nodig hebben en toch hun autonomie willen behouden.
  • Je least je auto via BattMobility tegen de meest voordelige tarieven op de markt en deelt deze in ons deelsysteem.
  • Per gedeelde dag daalt je factuur. Door het delen van je auto kun je tot wel 50% van de kosten terugverdienen.

Wil je meer informatie over onze formules? Bekijk ze hier.

Bij BattMobility hanteren we geen instapkosten. Je betaalt alleen voor de ritten die je maakt of een maandelijks bedrag, afhankelijk van de gekozen formule. 

Wil je meer weten over onze verschillende formules? 

Alle informatie hierover is te vinden op onze website. De formules voor werkgevers, bedrijven en zelfstandigen worden daar apart toegelicht.

De prijs van je rit wordt bepaald door de dagprijs (basis of voordeelprijs) plus de afgelegde kilometers. Deze prijs omvat je verzekering, het laden (met uitzondering van snelladen), en toegang tot de volledige Batt-vloot en -gemeenschap. 

Met de laadkaart heb je bovendien toegang tot meer dan 250.000 laadpunten, waaronder Allego, BlueCorner, Total Energies, en bijna alle andere aanbieders, evenals alle laadpalen in Europa.

Toch nog vragen over de prijs?

Aarzel niet om contact met ons op te nemen, wij helpen je graag verder!

Bij BattMobility hebben we een prijsbeleid dat gebaseerd is op een vaste prijs per dag of per uur, samen met een kilometervergoeding. Onze dagtarieven lopen vanaf het moment van reservering tot het sluiten van de auto met de app, waardoor je geen stress hebt over het terugbrengen van de wagen binnen een strikt tijdsbestek.

In onze dag- en kilometerprijzen zijn tevens de kosten voor verzekering en elektriciteit aan standaard laadpalen in Europa inbegrepen, zoals die van BlueCorner, Allego, Total Energies, en meer.

Altijd de goedkoopste prijzen

Elektrisch rijden met onze wagens is bijzonder voordelig. Vergelijk gerust onze kilometerprijzen voor zelfs de duurste wagens, zoals de Polestar 2, met die van andere elektrische modellen zoals de Renault Zoe of Peugeot e-208 elders. Je zult merken dat we vaak goedkoper zijn. Door te vergelijken kun je een doordachte keuze maken.

Als klant bij BattMobility ontvang je maandelijks een factuur waarop de afrekening van de afgelopen maand wordt weergegeven.

Als BattFun-gebruiker ontvang je een factuur met een overzicht van het totale aantal gereden dagen, uren en kilometers. De ritten worden tegen het basistarief in rekening gebracht.

Als BattFan-gebruiker betaal je maandelijks een vast bedrag. Alle ritten binnen dit pakket worden tegen een voordelig tarief van -25% gefactureerd. Indien je het vastgestelde maandelijkse bedrag overschrijdt, worden de extra ritten tegen het basistarief in rekening gebracht. Als je regelmatig je maandelijkse limiet overschrijdt, kun je overwegen om je maandelijks engagement te verhogen.

Indien je een auto least via BattMobility, betaal je maandelijks een leasebedrag. In onze prijsberekening is opgenomen dat je de auto minimaal 3 dagen per maand effectief verhuurt. Voor elke extra effectief gedeelde dag wordt de dagprijs in mindering gebracht op je leasefactuur.

 

Bij BattMobility maken wij ons sterk dat wij in 99% van de gevallen goedkoper zijn dan andere deelautobedrijven. Onze dagtarieven maken BattMobility vaak voordeliger voor langere ritten, maar voor zeer korte trajecten kunnen andere organisaties soms goedkoper zijn omdat ze per uur factureren. 

Toch biedt ook BattMobility flexibiliteit door bepaalde auto’s per uur beschikbaar te stellen. Stel dat je slechts een uurtje weg moet voor boodschappen dan betaal je slechts voor dat ene uurtje. Zo blijft het echt betaalbaar, zeker aan BattFan tarief.

Bovendien, voor een eenmalige administratieve kost (Cambio Kaart), hebben Batt-leden ook toegang tot Cambio, waardoor je vrij kunt mixen en matchen volgens jouw behoeften.

Hoe maak ik echt een ecologische impact?

Wil je echt groen en zonder stank van uitlaatgassen de weg op? Kies dan voor elektrische wagens. Bij Cambio zijn er enkele beschikbaar, maar bij BattMobility zijn alle voertuigen elektrisch.

Zodra je het volledige registratieproces hebt doorlopen, ontvang je een bestelbon. Na betaling van de bestelbon ontvang je via mail je logingegevens om toegang te krijgen tot onze BattMobility-app.

Stap 1: Reserveer je rit via de app

In de app vind je een overzicht van alle beschikbare voertuigen binnen jouw abonnementsformule. Kies het gewenste voertuig en boek je rit. Er gelden verschillende voordelen bij het boeken, afhankelijk van je abonnementsformule.

  • Voor BattFun-leden: Je kunt voertuigen uit onze standaard- en basisvloot tot 3 weken van tevoren reserveren. Wil je verder vooruit plannen? Upgrade dan naar onze BattFan-formule. Dit kan eenvoudig door te mailen naar boekhouding@battmobility.be
  • Voor BattFan-leden: Reserveer je voertuig eenvoudig via de app. Je kunt zelfs reserveren voor een onbeperkte periode in de toekomst. Voor toegang tot onze luxevloot moet je upgraden naar BattFan Plus, met een verhoogde financieringsbijdrage van €475.

Stap 2: Haal je gereserveerde voertuig op, start de reservatie en open de wagen met de app. Geniet van je rit!

Bij BattMobility betaal je geen waarborg, maar een financieringsbijdrage. Er zijn twee mogelijke modules wat betreft de financieringsbijdrage

  • Om toegang te krijgen tot onze standaardvloot vragen wij een bijdrage van 275 euro.
  • Indien je toegang wilt tot onze luxe vloot, met modellen zoals Tesla, I-Pace, Polestar, enzovoort, vragen wij een bijdrage van 500 euro.

Wanneer je besluit om uit te stappen of over te stappen naar onze lease-formule, wordt de bijdrage terugbetaald. Dit gebeurt na 6 maanden, en na aftrek van kosten, boetes en openstaande facturen. Meer informatie over de financieringsbijdrage vind je hier.

Bij inschrijving betaal je een financieringsbijdrage. Dit bedrag is jouw bijdrage om ons autodeelsysteem mee mogelijk te maken.

In principe wordt de financieringsbijdrage volledig terugbetaald bij uitstap, nadat eventuele openstaande facturen zijn verrekend. De financieringsbijdrage is vergelijkbaar met een waarborg: eventuele kosten, boetes en openstaande facturen kunnen worden verrekend met deze bijdrage als deze door de gebruiker niet worden betaald.

De hoogte van de financieringsbijdrage varieert afhankelijk van het gekozen lidmaatschap. Als BattFun- of BattFan-gebruiker betaal je een bijdrage van 275 euro. Wil je toegang tot onze luxe vloot als BattFan+, dan is de bijdrage 475 euro.

Wil je van lidmaatschap veranderen en je financieringsbijdrage aanpassen? Neem contact op met onze klantenservice (boekhouding@battmobility.be) voor meer informatie.

BattMobility heeft specifieke vrijstellingen (“franchises” in de volksmond) die variëren afhankelijk van de waarde van het voertuig en de periode van de verzekeringspolis met Allianz:

  1. Voor de periode tot 01/01/2024:
  • Voor voertuigen met een factuurwaarde (d.w.z. de werkelijk te betalen prijs die op de factuur staat vermeld, inclusief alle opties en toebehoren en na aftrek van de kortingen) tot €50.000 excl. BTW geldt een vast vrijstellingsbedrag van €500.
  • Voor voertuigen met een factuurwaarde tussen €50.000 en €75.000 excl. BTW bedraagt de vrijstelling €750.
  1. Vanaf 01/01/2024:
  • Voor voertuigen met een cataloguswaarde (d.w.z. de officiële aankoopprijs die op de factuur staat vermeld, inclusief alle opties en toebehoren en zonder rekening te houden met de kortingen) tot €50.000 excl. BTW is de vrijstelling €500.
  • Voor voertuigen met een cataloguswaarde tussen €50.000 en €75.000 excl. BTW is de vrijstelling €750.

Deze vrijstellingsbedragen zijn alleen van toepassing bij ongevallen die door de klant in fout worden veroorzaakt of bij ongevallen waarbij de tegenpartij niet geïdentificeerd kan worden. Dit beleid geldt uitsluitend voor voertuigen die door BattMobility zijn verzekerd.

Het kan gebeuren dat je tijdens je rit wilt wisselen van chauffeur. Bij BattMobility is dit geen enkel probleem; je moet er enkel voor zorgen dat elke chauffeur bij ons geregistreerd is. Tenzij de reservering op een andere klant moet worden gefactureerd, is annuleren en opnieuw reserveren niet nodig. Normaal gesproken blijft de prijs dezelfde, tenzij de reservering op een andere klant wordt gemaakt.

Rijd je minder dan je maandbudget? Geen zorgen. Je kan jouw overgebleven krediet van die maand overdragen naar de volgende maand. Zo kan je bijvoorbeeld sparen om met een van onze wagens op vakantie te gaan. Gebruik je meer? Dan betaal je het extra verbruik van die maand aan het basistarief. Overweeg om je engagement te verhogen, zodat je meer kunt profiteren van het voordelige tarief. 

Er zijn 3 regels die in rekening worden gebracht bij de berekening van het aantal dagen, deze worden hier uiteengezet.

Vergeet niet dat je bij BattMobility ook de mogelijkheid hebt om bepaalde auto’s per uur te huren. Voor meer informatie hierover verwijzen we je naar deze pagina.

Als lid van de Batt Community krijg je ook de optie om een Cambio-kaart aan te vragen, tegen een kleine extra vergoeding (eenmalige administratiekost van 35 euro). Je Cambio-ritten worden door ons rechtstreeks aan jou gefactureerd.

Daarnaast zijn we voortdurend in gesprek met andere autodeelorganisaties om deze service verder uit te breiden. Op deze manier krijg je in één beweging toegang tot een breed scala aan mobiliteitsoplossingen.

BattMobility NV - Maatschappelijke zetel Muinkkaai 53, 9000 Gent - RPR Gent BTW 0697.709.023 - BELFIUS BE53 0689 4223 1553